Ve čtvrtek Finkelstein spolu se svým týmem představil občanským demokratům nápady ke kampani. Podle deníku MfD si poradenská firma už zmapovala názory veřejnosti. Jak ale plánují oslovit české voliče, zatím nechtějí prozradit.
Finkelstein je úspěšný byznysmen. CNN ho charakterizovala jako "tajemného vědce a stratéga, jenž dokázal zařídit ohromný převrat a vítězství pro mnohé ze svých klientů". Veřejností je považován za organizátora převážně negativních kampaní. ODS však dosud volila velmi nenásilnou odlehčenou kampaň. Tváře občanských demokratů můžete potkat zatím jen na billboardech při cestě do Chorvatska.
"Negativní kampaň není nic primitivního. Je to velmi sofistikovaná záležitost, která donutí voliče přemýšlet o protivníkovi," říká George Birnbaum, devětatřicetiletý člen týmů amerických poradců a bývalý poradce izraelského premiéra Benjamina Netanjahua.
"Využíváme průběžné průzkumy veřejného mínění, protože chceme přesně zjistit, jak lidem naši politiku nabízet, aby byla srozumitelná. Neboli detailně testujeme naše politické výrobky, než je pustíme na trh," prohlásil místopředseda ODS Ivan Langer. Udeřit na voliče chtějí až na konci srpna. Dá se očekávat, že bude velmi nekompromisní vůči jejich největšímu rivalovi, opoziční ČSSD.
Negativní kampaň byla dosud spíše vizitkou ČSSD. Sociální demokraté si už několik let nechávají radit americkou agenturou Penn, Schoen & Berland (PSB). Ta se podílela například na kampani někdejšího britského ministerského předsedy Tonyho Blaira a mezi její klienty patřil i bývalý americký prezident Bill Clinton.
Foto: mediafax.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mab