Onderka (ČSSD): Začít sami u sebe, aneb konec pirátů u nás

07.01.2011 14:38

Události posledních dnů na českých silnicích a dálnicích nás vyvedly z omylu, že silničních pirátů, jak nebezpečné a rychle jedoucí řidiče s oblibou označujeme, ubývá. Neubývá.

Onderka (ČSSD): Začít sami u sebe, aneb konec pirátů u nás

Dnes a denně můžeme na internetu sledovat nová a nová videa, kdy pirát tu předjíždí zprava, tu blokuje pomalé auto, jindy jej zase rovnou vytlačí z dálnice. Je nutné si uvědomit, že v takových případech není na vině pouze benevolence (nedostatek) policistů či v porovnání s okolními zeměmi nízké pokuty za přestupky. Svým způsobem si za stávající stav můžeme všichni.

Věřím, že je u konce již doba divokých devadesátých let, kdy si vybraná skupinka lidí (většinou těch movitějších) mohla dělat, co se jí zachtělo a kde se jí zachtělo. Klíč k řešení, kromě zpřísnění pravidel a zvýšení sazeb pokut vidím především v celospolečenském vnímání kauz, jako byla ta poslední z dálnice D1 s poznávací značkou 2222. Ani neúměrně vysoké pokuty nic nezmění, neboť vždy se najdou lidé, kteří na jejich uhrazení budou mít peníze, ať už se nám to líbí nebo ne. Dokud mezi námi budou lidé, kteří budou podobné činy jako ten, o kterém se zmiňuji, považovat spíše za frajeřinu nežli za ostudu, piráti z českých dálnic zkrátka nezmizí.

Práce marná, v tomto směru se musejí začít více činit i politici. Ačkoliv nejsem poslanec a nepožívám tedy zákonodárné iniciativy, budu apelovat na své kolegy, aby se touto problematikou ať už na úrovni krajů, v poslanecké sněmovně nebo senátu začali vážně zabývat.

Značný problém bohužel tkví i v postoji současné vlády, která ačkoliv je nucena šetřit (to by musela každá vláda v této situaci), šetří na nesprávných místech. Konkrétně v případě rezortu vnitra pak spatřuji velké nebezpečí v neustále hrozícím úbytku policistů, kteří by na dodržování stanovených pravidel na silnicích mohli dohlížet. Co se však týče další úpravy legislativy, rozhodně hodlám z pozice stínového ministra dopravy  apelovat na to, aby byla zachována nulová tolerance alkoholu za volantem. Osobně jsem zastáncem toho, abychom se vydali cestou Rakouska, kdy za závažné porušení pravidel pirátům silnic zákony hrozí počínaje vysokou pokutou a konče odebráním řidičského průkazu s následným novým přezkoušením na vlastní náklady.

Velmi se mi pak zamlouvá diskutované zavedení povinnosti dodržení bezpečné vzdálenosti, jako je tomu v již zmíněném Rakousku. Pokud nejsou někteří řidiči schopni udržovat se v takové vzdálenosti, aby byli schopni včas reagovat na situaci vzniklou před nimi, je třeba je za to trestat, aby se to naučili. Toto pravidlo funguje v jiných zemích Evropy, tak proč by nemohlo fungovat u nás?

Piráti silnic mají jeden pozitivní účinek. Jejich excesy dokážou ve společnosti vyvolat debatu. Sám pevně věřím, že nezůstaneme jen u ní, ale že se objeví i konkrétní kroky, které zvýší bezpečnost na našich silnicích. Na samém začátku ale musíme začít každý sám u sebe...

Váš
Roman Onderka

Více:
Čistička má další problém. Odmítá ji i kraj

##MINIPAS 1090##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátorka Kovářová: Ať se každý cítí, jak chce, třeba jako letadlo

9:15 Senátorka Kovářová: Ať se každý cítí, jak chce, třeba jako letadlo

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na rozhodnutí Ústavního soudu