Březina (KDU-ČSL): Cestující autobusy budou v případě zpoždění odškodňováni

15.02.2011 15:16

Cestující vlaky si na totéž musí počkat. Evropský parlament totiž dnes čeká konečné hlasování o právech cestujících v autobusové dopravě.

Březina (KDU-ČSL): Cestující autobusy budou v případě zpoždění odškodňováni

Jednání mezi EP a Radou bylo neobvykle tvrdé a dospělo až do nejzazšího možného stadia, dohadovacího řízení.

"Výslednou podobu nařízení považuji za vyvážený kompromis zajišťující práva cestujících, aniž by přitom představoval přehnanou administrativní zátěž pro dopravce, z nichž většinu tvoří malé a střední podniky", hodnotí  text dohodnutý mezi EP a Radou europoslanec Jan Březina. "Jednoznačným úspěchem je rozšíření působnosti nařízení na veškerou linkovou, vnitrostátní a přeshraniční dopravu, kde je vzdálenost 250 km a více, zatímco Rada prosazovala minimální vzdálenost 500 km. V případě zrušení, zpoždění delšího než 120 minut nebo nadměrného příjmu rezervací bude cestujícím kromě nároku na pokračování v cestě nebo přesměrování do cílového místa určení nebo proplacení ceny jízdenky náležet i náhrada v hodnotě 50 % ceny jízdenky", vypočítává hlavní výhody pro cestující Březina.

Březina v této souvislosti upozorňuje, že i když nařízení o právech cestujících autobusy časově navazuje na již schválené nařízení o právech cestujících vlaky, budou se cestující autobusy moci svých práv v mnoha státech EU včetně ČR domáhat dříve. "Právo cestujících vlaky na vrácení čtvrtiny až poloviny jízdného při zpoždění nad jednu hodinu bohužel zatím v mnoha státech  EU včetně ČR zůstává jen na papíře", kritizuje současný stav Březina a dodává: "I české ministerstvo dopravy v roce 2009 využilo možnosti odložit účinnost evropského nařízení o právech cestujících vlaky o pět let, přičemž jako důvod uvedlo poměrně rozsáhlou stavební činnost na tuzemské železniční síti, kvůli které se vlaky zpožďují. Považuji za nepřijatelné, aby překážky na straně železnice vyústily v nespravedlivý systém dvojích standardů znevýhodňující jednu skupinu cestujících oproti jiné. Vyzývám proto ministerstvo dopravy, aby svůj postoj přehodnotilo a přiznalo cestujícím vlaky jejich práva dříve než v roce 2014", uzavírá Březina.

Více:
Březina (KDU-ČSL): Jedná se o nejrychleji se zvyšující tok odpadů

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Janbrezina.cz

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zaorálek (SOCDEM): Evropa se musí vrátit od lobbistů k podpoře pracujících

10:21 Zaorálek (SOCDEM): Evropa se musí vrátit od lobbistů k podpoře pracujících

Směrnice o minimální mzdě, posilování kolektivního vyjednávání a posilování práv zaměstnanců – to js…