Hlavními pozitivy jsou větší pravomoci pro obce a možnost reagovat přímo v místě, kde je doprava nejvíce zatěžující, zpřísnění podmínek provozu při smogových situacích. Ministr životního prostředí Tomáš Chalupa tento krok vítá.
„Je příznačné, že novelu překládají politici právě z Moravskoslezského kraje, který špatným ovzduším nejvíce trpí. Je jasné, že vychází z reálné skutečnosti a potřeb, které všichni tři znají více než dobře," řekl ministr Tomáš Chalupa.
Novela zákona umožní starostům zavést nízkoemisní zóny pro automobily, zdarma by se mohlo v době smogové situace jezdit po těch částech dálnic, které současně slouží jako obchvaty měst. Tím by se mělo zajistit, aby se doprava v době smogu dostala ven z měst a nezhoršovala ještě více situaci v centru.
Nízkoemisní zóny by pak města mohla zavést jako oblast, do které by nemohla vjet auta nesplňující emisní limity, zejména tedy starší vozy. Zónu by ale šlo vyhlásit jen tam, kde je možné ji objet jinudy.
Spolu s dobrovolnými dohodami s velkými znečišťovateli je toto opatření prvním krokem ke zlepšení kvality ovzduší. Na začátku dubna představí ministr Tomáš Chalupa další opatření v rámci akčního plánu pro Moravskoslezský kraj.
Michaela Jendeková, tiskové oddělení MŽP
Dále čtěte:
Sněmovna schválila letošní rozpočet Pozemkového fondu
I poslanci odmítli snahy EU o rozpočtovém vymezení
Sněmovna schválila návrh na přístup k protikorupční akademii
Sněmovna: Kluby si rozdělí stejnou sumu jako loni
Hlasovací zařízení ve sněmovně se ráno rozbilo. Schůze byla přerušena
Poslanci si stěžovali: Ve sněmovně nesedí nikdo z vlády. Pak přišel Kalousek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.