Nově otevíraný segment je součástí stavby Kroměříž-východ - Říkovice, jejíž první část byla uvedena do provozu 3. prosince 2010 a napojila tak krajské město Zlín na dálniční síť. Dokončení této etapy mezi křižovatkou Hulín a obcí Říkovice bylo znemožněno mimořádně nepříznivými povětrnostními podmínkami s vydatnými dešťovými srážkami. To se projevilo zvýšením hladiny podzemní vody v celé oblasti stavby a tím i potřebou mimořádných sanačních opatření. Z důvodu dodržení požadovaných kvalitativních parametrů stavby se investor stavby, ŘSD, rozhodl vyčkat na dostatečnou konsolidaci násypů a posunul dokončení napojení D1 na I/55 u Říkovic na léto 2011.
Ministr dopravy Pavel Dobeš k této události podotýká: „Věřím, že nový úsek naplní všechny efekty, které obvykle od dálnic očekáváme, zrychlením cesty pro řidiče počínaje, a zklidněním provozu na souběžných komunikacích konče. O tom, že každý kousek dálnice znamená samozřejmě i významné přínosy pro daný region, se zde jistě nemusíme přesvědčovat".
Dotčené úseky dálnice jsou ve výstavbě od roku 2008. Stavby jsou navrženy ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T".
Touto fází výstavby začíná fungovat tzv. „Moravská křižovatka" u Hulína, která nyní obslouží směry D1 na Brno a Prahu, D1 na Ostravu a Polsko, R55 na Zlín a Břeclav a po dokončení směru R49 i na Zlín a Slovensko.
Související:
Češi chtějí čínské dálnice, tvrdí průzkum
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy