Když ministr školství Josef Dobeš veřejně oznámil záměr zavést tzv. plošné testování na základních školách, varoval jsem jej, že se podobné testování může stát z dobrého sluhy špatným pánem. Upozorňoval jsem rovněž na negativní zkušenosti například z USA, kde podobný způsob testování totálně rozvrátil celý systém školství. Chceme tuto chybu opakovat i v České republice?.
Ještě více alarmující je finanční náročnost celého záměru. Ministr Josef Dobeš se zřejmě nepoučil z předřazenosti projektu státních maturit a chce prostředky daňových poplatníků mrhat i na svůj další nesmyslný projekt testování žáků základních škol, který by měl podle informací dnešních médií stát až 140 milionů korun! A to v době, kdy jsou platy pedagogů podhodnoceny a o nepedagogických pracovnících škol ani nemluvě, zároveň se krátí i prostředky na školní pomůcky. Paradoxní je, že větší část těchto prostředků půjde na průzkum, který bude zjišťovat již známé údaje a bude ho zajišťovat soukromá firma, přestože má ministerstvo podobných průzkumů a studií plné skříně! Jedná se o další „vykostění" veřejných finančních prostředků do soukromých kapes.
Vyzývám ministra Josefa Dobeše, aby celou věc konzultoval jak s odborníky, tak s opozicí, protože si zřejmě vůbec neuvědomuje, jakému riziku může žáky základních škol a prakticky celé české školství tímto svým záměrem vystavit. ČSSD důrazně nesouhlasí s nehospodárným nakládáním veřejných prostředků, které mohou být ve školství využity mnohem účelněji, než na další nesmyslně předražený projekt, který bude v konečném důsledku stejně k ničemu.
Dále čtěte:
Ministr J. Dobeš (VV): Míříme k moderní maturitě 21. století
Státní maturity probíhají hladce: Neuspělo zatím „jen" deset procent žáků
Dotaz Marcelu Chládkovi můžete položit ZDE
##PROFIL 39##
autor: cssd.cz