„V civilizovaných městech s politicky vyspělejší reprezentací je podobná praxe nepředstavitelná. Dokonce i velké světové řetězce podřizují volbu barev a materiálu svých vývěsních štítů koloritu města a o velkoplošné reklamě v historickém jádru města nelze ani hovořit," uvádí předseda KDU-ČSL Praha 1 Jan Wolf.
Do očí bijícím příkladem může být obří reklama firmy Tesco v průčelí domu na rohu Národní třídy a ulice 28. října, která doslova zabíjí pohled minimálně od Spálené ulice. Dalším příkladem je reklama Mattoni která je jak na budově Špalíčku (roh Václavského nám. a ulice 28 října) tak na domu na Staroměstském náměstí nebo řadu let plně zahalené mýtné věže na Mostě legií, jejichž oprava sponzorovaná pražským vodárenským monopolem firmou Veolia postupuje šnečím tempem a pracovní aktivitu zde prakticky není možné zaznamenat!
„Reklamy, často pod záminkou bohulibosti a mecenášství, zasazují takřka boxerský úder estetice našeho hlavního města a dávají mu punc laciného diskontu ve středu Evropy. Toto si Praha nezaslouží. Po vzoru jiných kulturních měst chceme usilovat o to, aby byl způsob reklamy při určitém respektu k soukromého vlastnictví umravněn a aby byla dána jasná pravidla platící pro všechny," dodává Wolf.
Dále čtěte:
Dopravní podnik chystá past proti vylepovačům reklamy: Jakou, to je tajné
KDU-ČSL: Zastavme bourání staré Prahy
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kdu.cz