Ministr P. Dobeš: Drastické snížení rozpočtu SFDI

02.08.2011 12:50

Vláda České republiky na svém zasedání 20. července 2011 schválila výdajový limit pro rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2012 ve výši 37 miliard korun. Tento výhled představuje faktické snížení objemu zdrojů o 10 miliard oproti původnímu schválenému střednědobému rámci pro rok 2012.

Ministr P. Dobeš: Drastické snížení rozpočtu SFDI

Vláda České republiky současně rozhodla omezit výši čerpání úvěru Evropské investiční banky na spolufinancování prostředků Operačního programu doprava na částku 3,74 miliard korun. Toto snížení představuje téměř 50% propad oproti potřebám plynoucím ze stavu realizace evropských projektů. Primárním cílem investiční politiky musí být zajištění čerpání evropských zdrojů, což znamená nutnost vyčlenit národní zdroje na spolufinancování prostředků EU.

Jestliže vyčleníme národní prostředky v objemu zhruba 3 miliard na spolufinancování evropských prostředků, fakticky tím dojde ke zkrácení národního rámce o 13 miliard korun. Toto řešení představuje pokles o 27% z původně slíbeného objemu prostředků, na který byly vybrány stavby k realizaci.

Mimo jiné to představuje:

nezahájení dostavby D11 Osičky - Hradec Králové v roce 2012

zpomalení výstavby I/49 Malenovice - Otrokovice

zpomalení akcí I/42 tunely Dobrovského B a Dobrovského - Svitavská radiála

zpomalení akce D47 Bohumín - st. hr., I/67 Skřečoň - Bohumín obchvat 

nerealizace dostavby I/56 Ostrava - Prodloužená Místecká II. stavba

zastavení financování akcí hl.m. Prahy, zejména Štěrboholské a Vysočanské radiály

odsunutí financování akce Středočeského kraje - Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi

Tento scénář zpomalení, či zastavení staveb, vyvolá vícenáklady, které všechny projekty ve svém důsledku prodraží. Drastické snížení rozpočtu dále znamená zastavení, nebo odsunutí příprav staveb, včetně staveb připravovaných pro nové programy EU od roku 2014:

pražský okruh Běchovice - D1

obchvat Českých Budějovic (D3)

rychlostní komunikace Opatovice - Mohelnice R35

omezení přípravy dostavby III. železničního koridoru (Plzeň - Praha - hr. ČR/SR) a IV. železničního koridoru (Praha - České Budějovice)

Je pravděpodobné, že kvůli těmto opatřením nebude Česká republika schopna od roku 2014 začít efektivně čerpat finanční podporu EU.

Citelné bude i zrušení příspěvkových programů na výstavbu cyklistických stezek, zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Následovat bude omezení programů bezpečných přejezdů a výstavby protihlukových opatření. Zde zejména hrozí  finanční sankce za neplnění hlukových limitů. Zastaví se             i předfinancování krajů pro projekty EU na silnice  II. a III. tříd. Ministerstvo dopravy rovněž  nebude mít dostatečné finanční prostředky na opravy a údržbu silniční a železniční sítě.

Související:
Ministr Kalousek: Usiluji o schodek ve výši 95 miliard korun
Ministr P. Dobeš: Každý nový kousek dálnice je plus pro region
Češi chtějí čínské dálnice, tvrdí průzkum

Dotaz Pavlu Dobešovi můžete položit ZDE

##MINIPAS 4775##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Munzar (ODS): Zisk není sprosté slovo

17:17 Munzar (ODS): Zisk není sprosté slovo

Sociální role a odpovědnost firem jsou témata, která se dnes hodně řeší. Nejde ale o nic nového. Již…