Ministr P. Dobeš: Škrty v infrastruktuře zasáhnou řadu oborů

12.08.2011 21:50

Ministr dopravy Pavel Dobeš informoval primátora hlavního města Bohuslava Svobodu o možných scénářích budoucího vývoje a omezení investic z resortu dopravy. Reagoval tím na návrhy státního rozpočtu, které předložil ministr financí. Škrty v kapitole dopravy totiž významně zasáhnou i do plánovaných akcí Prahy.

Ministr P. Dobeš: Škrty v infrastruktuře zasáhnou řadu oborů

Šéf resortu dopravy Pavel Dobeš se na primátora obrátil osobním dopisem již v průběhu července. „Vysvětlil jsem v něm možné dopady pro českou ekonomiku, Prahu i resort dopravy jako takový, pokud by mělo dojít ke schválení navrhovaných škrtů" nastínil obsah sdělení ministr Dobeš. „Považoval jsem za nezbytné pana primátora s tímto stavem seznámit, aby toto mohl zohlednit při plánování aktivit na příští rok," dodal.

Nyní se oba politici sešli i osobně, aby spolu projednali možnosti Prahy na získání příspěvku SFDI na výstavbu a obnovu dopravní infrastruktury. Reálně totiž hrozí, že hlavnímu městu budou omezeny finance na údržbu a rozvoj komunikací provizorně nahrazujících Pražský okruh, které od resortu dopravy dostává.

„S panem ministrem jsme celou věc důkladně probrali - vysvětlil jsem mu, jak citelně by se na komunikacích v majetku hlavního města projevilo nedodržení závazků ze strany SFDI: došlo by ke snížení běžné údržby a omezení stavebních prací na komunikacích, které nahrazují části dosud nevybudovaného vnějšího okruhu, kdy tyto práce jsme již zahájili na základě dohody se SFDI," řekl primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda. Praha je podle něj v obtížném postavení: ministr financí chce totiž ve stejné době v rámci rozdělení daňových příjmů Praze sebrat 2,2 mld. Kč ročně.

Praha má historicky specifické postavení, když financuje aktivity nadregionálního a často i celostátního významu, například buduje infrastrukturu využívanou celou republikou. "Výstavba Severozápadní části městského okruhu znamená 35 - 37 miliard Kč, prodloužení trasy metra A cca 21 miliard Kč a výstavba nové trasy metra D potom 35 miliard Kč. Budeme dále jednat a věřím, že výsledek bude přínosný nejen pro Pražany, ale také všechny obyvatele, kteří využívají pražských komunikací," dodal k tomu Bohuslav Svoboda.

„Již dříve jsem pana premiéra i ministra financí varoval, že krácení investic do infrastruktury je zásahem do mnoha dalších oborů. Toto je jeden z mnoha konkrétních dopadů takového kroku," uzavřel diskusi k možným omezením ministr Pavel Dobeš.

Dotaz Pavlu Dobešovi můžete položit ZDE

##MINIPAS 4775##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Hladík: Češi a Slováci zůstávají bratrskými národy. Jedna zrušená konzultace nic nemění

21:03 Ministr Hladík: Češi a Slováci zůstávají bratrskými národy. Jedna zrušená konzultace nic nemění

Čechy a Slováky dlouhodobě pojí přátelství, kulturní blízkost i společná historie. Zrušení jedné nad…