Přestože ministr Dobeš prohlašoval před prvním ročníkem státní maturity, že státní maturita nebude v žádném případě sloužit jako bič a nebudou tvořeny zavádějící žebříčky podle těchto výsledků, dnes na tiskové konferenci předvedl pravý opak.
Zavádějící interpretace výsledků této zkoušky, které dnes veřejně prezentoval (a kdy doslova „sčítá hrušky a jablka dohromady"), výrazně poškodil práci některých škol, například ve Středočeském kraji.
Středočeský kraj byl totiž ze šesti ukazatelů celkem ve čtyřech případech nad republikovým průměrem. Přesto si ministr dovolil tvrdit, že došlo ve středních Čechách k značnému propadu ve výsledcích maturity. Zajímalo by mě ovšem, jaký propad měl pan ministr na mysli, když se jedná o první ročník takovéto podoby maturity, který nelze s ničím porovnávat. Ještě před dvěma měsíci přitom ředitel CERMATu Zelený veřejnost ujišťoval, že k objektivnímu posouzení státní maturity jsou potřeba minimálně tři až čtyři roky.
Jaké cíle tedy ministr Dobeš tímto zavádějícím hodnocením vlastně sleduje?
Žebříčky MŠMT jsou natolik neobjektivní, že záměrnou interpretací lze takto jednoduše poškodit prakticky kterýkoli kraj.
Samotní ředitelé navíc při dnešním brífinku ministra Dobeše hodnotili státní maturitu jako neobjektivní měřítko. K tomuto hodnocení se jaké stínový ministr školství přikláním a zároveň souhlasím i s názorem ředitelů v tom, že stát může garantovat objektivitu pouze u didaktických testů. Všechny ostatní další části státní maturity jsou ovlivněny subjektivními pohledy zkoušejících.
Ministr Dobeš svými dnešními prohlášeními poškodil nejen celou řadu škol, ale zejména pokračuje v prezentaci své absolutní neprofesionality a nekompetentnosti.
Marcel Chládek, senátor a stínový ministr školství za ČSSD
Dále čtěte:
Státní maturity provázejí podivné věci, říká tajemně expert
Chládek: Státní maturity žhavým adeptem na průšvih roku 2011
Dotaz Marcelu Chládkovi můžete položit ZDE ##PROFIL 39##
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz