Základní stavební jednotkou rozvoje je doprava. Doprava je důležitá nejen pro zásobování, ale zejména pro přepravu občanů do zaměstnání či škol. Umožňuje zajištění sociálních služeb i rozvoj cestovního ruchu. Středočeský kraj je navíc spádovou oblastí pro hlavní město. Tato skutečnost činí otázku dopravy ve středních Čechách mimořádně důležitou.
Chaos v dopravě
Bohužel je to právě dopravní obslužnost, která v současnosti trápí Středočechy ze všeho nejvíce. A stávající vedení kraje ke zlepšení dopravní situace nepřispívá. Spíše naopak. Kraj pod vedením D. Ratha zcela neuváženě vypověděl smlouvy stávajícím autodopravcům. Výpověď dostali i dopravci, kteří provozují spoje, jež hradí Praha či obce, nikoli kraj. Problém se tak přelévá i do dalších oblastí. Nepromyšlenost a nekoncepčnost celé situace dokládá skutečnost, že vedení kraje si neuvědomilo, že nové autodopravce do roka vybrat nestihne. S výběrovým řízením se může začít nejdříve za rok, neboť po celý rok musí oznámení viset v Bruselu na vývěsce EU.
Dle vedení kraje je stávající systém autobusové dopravy nepřehledný a nové výběrové řízení by umožnilo jeho zlepšení a zefektivnění. Přistoupíme-li na tvrzení, že autobusová doprava v kraji byla opravdu nepřehledná, jaká je tedy situace nyní, po provedené rošádě středočeského hejtmana? Výsledkem je chaos, nejistota a obavy občanů i starostů měst a obcí z toho, jak se lidé za pár měsíců dostanou do práce a děti do škol.
Necitlivá sociální politika pana Ratha
Další oblastí, kde MUDr. Rath hazarduje s občany, je sféra sociálních služeb. Ve středních Čechách zcela nepokrytě dochází ke zneužívání dotací, které dostává kraj od Ministerstva práce a sociálních věcí na financování sociálních služeb. Kraj tyto prostředky totiž rozděluje způsobem, který zvýhodňuje krajem zřízené příspěvkové instituce. Organizace soukromé či církevní dostávají financí výrazně méně, bez ohledu na jejich potřebnost. Tento necitlivý přístup hejtmana Ratha v sociální oblasti proto může vést ke krachu některých zařízení ve středních Čechách, která pečují o důchodce, zdravotně či mentálně postižené občany.
Kraj vybere na základě výběrového řízení nové autodopravce. Kraj rozdělí finanční prostředky pouze vybraným neziskovým organizacím. Jako by chtěl mít kraj v čele s MUDr. Rathem vše pevně ve svých rukou a přetvořit nám Středočeský kraj k pokřivenému obrazu svému. Vedení kraje by tu však mělo být především pro občany. Pracovat pro ně s nejlepšími úmysly a nejvyšším nasazením a opatřeními v jednotlivých oblastech života sledovat jejich zájmy. Dosavadní politika MUDr. Ratha je ale nekoncepční a lidem ve Středočeském kraji škodí.
Ing. Miroslav Jeník, poslanec Parlamentu ČR, místopředseda výboru pro sociální politiku místopředseda oblastního sdružení Nymburk
Dále čtěte:
Rath: Bendlova partička
Rath: Dřív jsme se skládali na Národní divadlo, dnes se skládáme na partu z ODS
Dotaz Miroslavu Jeníkovi můžete položit ZDE
##PROFIL 164##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDEPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS