„Svou celkovou ochranu zajišťuje Letiště Praha prostřednictvím složky ochrana letiště. Ostrahu a vnitřní provoz a dodržování směrnic u soukromých subjektů, kam patří i firma Skyport, zajišťují civilní bezpečnostní služby, které však nemají pravomoci ochrany letiště a za výkon jsou nevalně placeny," řekl dnes poslanec Jiří Štětina.
Civilní bezpečnostní služby jsou tak vázány při výkonu služby finančními prostředky od příslušných firem, u kterých je ale jediným kritériem, co nejvíc ušetřit, což jde jednoznačně na vrub bezpečnosti.
„Tento systém byl nastaven na ČSA již za generálního ředitele Tvrdíka a přetrvává tak do dnešní doby a v souvislosti s ekonomickou krizí se ještě prohloubil," doplnil poslanec Štětina.
Systémová chyba je také v tom, že příslušné směrnice tvoří pracovníci bezpečnostního odboru ČSA. „Ti mají certifikát ministerstva dopravy a zároveň vykonávají i kontrolní činnost," uvedl Štětina.
Ministerstvo dopravy je tedy hlavním garantem za výkon kontroly, směrnice, a jejich důsledné plnění včetně směrnic Evropské unie. Podle poslance Jiřího Štětiny se má právě kontrolní činnost MD ve vztahu k bezpečnosti letového provozu v ČR zásadně změnit a zpřísnit.
To dnes na jednání branně-bezpečnostního výboru potvrdil i ministr dopravy Pavel Dobeš s tím, že došlo k posílení ochrany letiště na vybraných místech, k užší spolupráci s policií, byl proveden mimořádný státní dozor zástupci resortu dopravy a nasnadě je také otázka právních úprav ověřování spolehlivosti.
Dále čtěte:
Atrapa bomby na letišti: Selhání jedinců, říkají ministři
Škárka: ABL by si zasloužila, aby Al-Káida vyhodila do vzduchu její sídlo
##PROFIL 1999##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDEPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz