„Osobně očekávám rozsáhlou diskusi především o přípravě rozpočtu na rok 2012, a to i proto, že nás vlastně čeká první jednání nad konkrétnějšími daty," říká předseda finančního výboru Petr Hulinský, podle něhož nebude sestavení rozpočtu jednoduchou záležitostí. „Finanční zdroje jsou omezené, daňové příjmy jsou nadále negativně ovlivňované pokračující finanční krizí a na druhé - výdajové straně rozpočtu existují zejména v oblasti investic obrovské požadavky," dodává.
I z tohoto důvodu je na programu jednání zařazen bod k financování Dopravního podniku hlavního města Prahy. Na vyřešení způsobu financování prodloužení trasy metra A a obnovy vozového parku totiž závisí další vývoj sestavování městského rozpočtu pro následující rok.
„Musíme nutně najít způsob, jak historicky zasmluvněné závazky především v oblasti nákupu nových tramvají vyřešit. Dopravní podnik navrhuje, aby se Praha stala avalem směnečného programu ve výši 6 miliard korun. O možnostech financování prodloužení trasy metra A bylo jednáno s Evropskou investiční bankou. Oba tyto postupy však mají zásadní dopad na zadlužení města a je tedy pochopitelné, že rozhodnutí nebude jednoduché. Na druhé straně - vzhledem k příjmovým možnostem města - není možné financovat zmíněné potřeby dopravního podniku jen z rozpočtu Prahy. To by předpokládalo provedení zásadních rozpočtových škrtů v běžných výdajích města, kde však již osobně příliš velký prostor nevidím," vysvětluje Hulinský. „V každé případě bez nalezení řešení tohoto problému se v přípravě rozpočtu na rok 2012 nikam nepohneme," uzavírá.
Více:
Rozpočet Prahy na rok 2011 se sníží téměř o 5 miliard
##PROFIL 1535##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
autor: Petr Hulinský