Oulehla (KSČM): Pojišťovací fígle

01.04.2012 12:57

Ten systém - obrat kohokoli, nejlépe zákazníka, o cokoli a nejlépe nejen s úsměvem, ale i s patřičným odůvodněním – ten se už docela vpil do povědomí obyvatel této slzami splavené české kotliny, a tak otupělí lidé přijímají neblahé zprávy odevzdaně.

Oulehla (KSČM): Pojišťovací fígle
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze

Mezi těmi, co se na nás nyní chystají s urputně vylhanou argumentací, jsou zase i komerční pojišťovny. Minulý týden začala dělostřelecká příprava za zvýšení plateb povinného ručení – chcete-li moderněji, tak povinného smluvního pojištění na škodu způsobenou motorovými vozidly v silničním provozu. To je nesmyslný název, že? „Povinné smluvní“ - z toho spojení by kdekterého právního teoretika musel nutně šlak trefit. Je-li totiž příznačností a znakem smlouvy shodný projev vůle stran, pak zde nemá povinnost rozhodně vůbec co dělat. To je, jako kdyby nástup výkonu trestu, který je povinný, měl být ještě pečetěn smlouvou – pěkný nesmysl, není liž pravda?

To je ovšem jiná kapitola. Motoristu ostatně takové teoretické vývody nepoutají, důležitá je sazba povinného ručení, co má hradit a o tu nyní jde. Představitel pojišťovacího stavu v televizní „chvilce oblbování“ k argumentaci, že když na tom tak prodělávají, tak mají snížit svoje režie, klidně radu odmítá s tím, že jsou nízké - jen 15 %, tak kde brát?

Nemiluji stávající systém zdravotních pojišťoven a sdílím kritiku na jejich neefektivnost a rozmařilé počínání, ale vím, že jejich režie se pohybuje o řád níž! Takže ne, že ne, ale komerční pojišťovny mají jistě dost prostoru k šetření doma.
Tento týden probleskl televizí (asi nějakým nedopatřením) další rozbor, který ovšem dokonale otáčí licoměrný pláč pojišťoven nad údajnými ztrátami z povinného ručení. Za loňský rok na něm vybrali dvacet mld., ale na krytí škod z toho putovala polovina. Deset mld. pak je hrubý výnos z tohoto pojišťovacího produktu.

Samozřejmě, že povinné ručení je byznys jako Brno. Proč jinak by se asi pojišťovny přetahovaly o zákazníka? Na co by byly dennodenní drahé televizní reklamy o motoristech, co a kolik vydělali na změně své pojišťovny? Jistě ne na to, aby prodělek pojišťoven rostl. To by je akcionáři hnali!

Nabízí se jiné vysvětlení. Lidem olupovaným tímto politickým systémem zkrátka docházejí peníze. Musí přehodnocovat svoje priority, takže dochází i na pojištění. A tak občan pilný obíraný erárem až na dřeň vypovídá spíš pojištění domácnosti, než by přestal platit nájem. A vypovídá i jiné pojistky. To je ten pravý důvod plánovaného zvýšení cen povinného ručení, nic jiného.

A co na to „hlídací psi“ demokracie? Nic! Jen se povalují u boudy, blahovolně zažívají a líně si lížou mastnou srst.

Drahoslav OULEHLA, člen zastupitelstva kraje Vysočina za KSČM

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dufek (KDU-ČSL): Musíme u migračního paktu vymyslet taktiku, ne na sebe pokřikovat

19:02 Dufek (KDU-ČSL): Musíme u migračního paktu vymyslet taktiku, ne na sebe pokřikovat

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.