Kubata (TOP 09): Zahraniční vysílání jako forma marketingu

24.05.2012 6:41

Veřejnoprávní média bývají stále častěji podrobována otázce, zda plní veřejnoprávní zájmy. Intenzivně probíraným tématem se přitom v posledních dnech stává konkrétní případ zahraničního vysílání Českého rozhlasu, které se musí vyrovnat se zásadními finančními a legislativními otázkami.

Kubata (TOP 09): Zahraniční vysílání jako forma marketingu
Foto: top09.cz
Popisek: Poslanec za TOP 09 Václav Kubata

„V tuto chvíli je přirozeně zásadní postoj Vlády České republiky, která jednak rozhoduje o jednotlivých výdajích státu a jednak určuje zahraničně-politické priority země. Zahraničního vysílání veřejnoprávního média do této oblasti spadá,“ uvedl poslanec Václav Kubata, který včera o věci diskutoval právě se zástupci Rozhlasu i ostatními politiky.

Český rozhlas 7 – Rádio Praha je financován z rozpočtu Ministerstva zahraničních věcí. Peníze určené na provoz byly ale přesunuty do celkových prostředků určených na prosazování zahraničně-politických priorit státu. „Vysílání zaměřené na politiky, diplomaty, zahraniční novináře a mezinárodní instituce, ale především na naše sousedy, s kterými máme živý obchodní i turistický styk, tedy vysílání ČRo 7, je jednoznačně dobrou formou zahraničního marketingu,“ vysvětlovat Václav Kubata, který se sám v oblasti marketingu pohyboval mnoho let. Podle Kubaty nemá být vysílání utlumováno, ale naopak se musí pracovat na jeho rozvoji. „Nyní je nutné urychleně přijmout buď legislativní, nebo technicky rozpočtové řešení,“ dodal Kubata.

Na semináři konaném 22. 5. vystoupil také generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan, který představil zahraniční vysílání v evropském kontextu, a dále ředitel zahraničního vysílání Miroslav Krupička, šéfredaktor zahraničního vysílání Českého rozhlasu Gerald Schubert a Petr Pleva, poradce generálního ředitele Českého rozhlasu.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: TOP 09

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Marková (Trikolora): Akutní pomoc v nouzi je jedna věc, dělat ze sebe dojnou krávu jiná

8:04 Marková (Trikolora): Akutní pomoc v nouzi je jedna věc, dělat ze sebe dojnou krávu jiná

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k chudobě a ukrajinským uprchlíkům.