Chovanec (ČSSD): Vláda plánuje STOP novým silnicím

30.06.2012 17:11

Vláda stále spoléhá na to, že nám cesty zaplatí Brusel. Rozpočet, který navrhla pro SFDI na období 2013 – 2015, ale ohrozí i spolufinancování výstavby komunikací dotovaných z fondů EU. Fakticky také znamená postupný útlum výstavby nových silnic.

Chovanec (ČSSD): Vláda plánuje STOP novým silnicím
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

„Už příští rok nebudou finanční prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury postačovat téměř ani na povinné spolufinancování zdrojů EU. Financování ryze národních akcí je pak vyloučené a prakticky zhola nemožné. Jedná se tak o naprostou rezignaci Ministerstva dopravy ČR na financování dopravní infrastruktury,“ říká stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.

Jasně se ukazuje důsledek chybného řízení rezortu. Od roku 2008 výrazně klesají národní zdroje na financování výstavby, které jsou nahrazovány penězi z evropských fondů. Jejich postupné dočerpávání dostává celý systém financování dopravních staveb do pasti.

Naprosto nepřijatelný je pak podle Chovance i výhled do blízké budoucnosti. „Plán ministerstva dopravy, potažmo vlády, že v roce 2015 půjde do dopravy souhrnně jen 43 miliard korun, je nepromyšlený, neprofesionální, nelogický a především pro rezort, a tím i pro republiku, devastující. To není jeden krok zpět, ale návrat zpět o deset let,“ tvrdí Chovanec.

Takový přístup vlády k financování rezortu dopravy je v příkrém rozporu nejen s programovým prohlášením, ale i s tím, jak postupují všechny civilizované země.

„Nejen v našem bezprostředním okolí, ale všude v západním světě jsou investice do dopravní infrastruktury tahounem ekonomiky. V dnešní turbulentní době je právě doprava vnímána jako účinný protikrizový nástroj, jako nástroj zvyšující konkurenceschopnost. U nás je tomu právě naopak,“ dodává Chovanec.

Bezpodmínečnou nutností je zajistit posílení národních zdrojů pro výstavbu silnic. Jen tak je možné hovořit o nějakém plánu výstavby dopravní infrastruktury a úspěšném dočerpání prostředků z fondů EU. V opačném případě jsou v ohrožení desítky miliard korun z Operačního programu Doprava. Stejně důležitou pozornost by mělo Ministerstvo dopravy věnovat i přípravě na nové programové období.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kalousek (TOP 09): Pekarová Adamová obětovala vliv ve vládě za reprezentativní funkci

13:09 Kalousek (TOP 09): Pekarová Adamová obětovala vliv ve vládě za reprezentativní funkci

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k demisi Heleny Langšádlové, ministryně pro vědu, výz…