Jejím úkolem je realizace tzv. centrálních nákupů, tedy kumulace potřeb jednotlivých příspěvkových organizací a pořízení příslušného zboží nebo služeb v jednom výběrovém řízení.
Po třech letech fungování společnosti CEJIZA je možné konstatovat, že princip centrálních nákupů se v Jihomoravském kraji osvědčil. Uskutečněnými výběrovými řízeními bylo dosaženo celkové úspory okolo 140 milionů Kč. Nejvýznamnější tendry se uskutečnily např. v oblasti nákupu elektrické energie a zemního plynu, mobilních i pevných telekomunikačních služeb či různého zdravotnického materiálu pro krajské nemocnice (nízkomolekulární hepariny apod.). Namátkou lze uvést, že v případě mobilních telekomunikačních služeb se ve srovnání s obdobím, kdy si tyto záležitosti zajišťovaly jednotlivé příspěvkové organizace samostatně, podařilo snížit náklady o celých 50 %.
Úspěch centrálních nákupů je jedním z faktů, které dokazují zodpovědný přístup ČSSD k hospodaření kraje, které se i přes probíhající ekonomickou krizi a všemožného házení klacků pod nohy ze strany pravicových vlád (Topolánkovy i Nečasovy) podařilo udržet na velmi dobré úrovni.
Fakta o ekonomických ukazatelích Jihomoravského kraje ve volebním období 2008 – 2012 a další zajímavé informace k tomuto tématu najdete na webových stránkách www.umimehospodarit.cz.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavel Blažík - profil