"Zcela chybí například podnikatelský plán ČD Cargo a není tedy jasné, jak a podle jakých pravidel by měl národní dopravce nákladu po kolejích v letošním roce fungovat," říká stínový ministr dopravy za ČSSD a hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. To, co navrhuje pan Stanjura podle něho samo o sobě záchranu ČD Cargo nepřinese. Navíc hrozí, že se do problémů dostane i správce českých kolejí, tedy SŽDC. Z jeho rozpočtu se má ztráta národního dopravce nákladů po kolejích z velké části sanovat. „Je nutné připravit urychleně strategii. Národní plán podpory železniční přepravy, který stabilizuje situaci nejen v ČD Cargo, ale v železniční dopravě obecně. Důležité je například zohlednit nárůst cen energií, ekologických daní a dalších vstupů, které se výrazně promítají do cenové politiky a zároveň celkově optimalizovat přepravu po kolejích,“ doplňuje Chovanec.
ČSSD opakovaně vyzývá ministra Stanjuru a premiéra Nečase k systémovému a koncepčnímu řešení situace v železniční dopravě. Polovičaté řešení, se kterým po dlouhém otálení přišel ministr Stanjura je naprosto nedostatečné. Je nutný aktivní přístup ministerstva dopravy, potažmo celé vlády. „Bez nezbytné podpory státu hrozí, že bude postupně utlumena železniční přeprava jednotlivých zásilek, které ČD Cargo provozuje jako jediná společnost v ČR. To by znamenalo především hromadné propouštění a následně i likvidaci řady lokálních železničních tratí. Dramatické zvýšení nezaměstnanosti půjde tak na vrub lhostejnosti a liknavosti této pravicové vlády,“ uzavírá Chovanec.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD