Sehnalová (ČSSD): Boj proti agresivním obchodním praktikám musí pokračovat

26.03.2013 21:07

Evropská komise chce přidat v boji proti nepoctivým obchodníkům a agresivním marketingovým akcím.

Sehnalová (ČSSD): Boj proti agresivním obchodním praktikám musí pokračovat
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

V souvislosti s nedávným Evropským spotřebitelským summitem představila soubor akcí, které mají zintenzivnit vymáhání stávající směrnice o nekalých obchodních praktikách. Těm podle průzkumu evropští spotřebitelé čelí nejčastěji v oblastech cestovního ruchu, dopravy, v digitálních a finančních službách a na trzích s nemovitostmi.

„Zavedli jsme kvalitní pravidla na ochranu spotřebitelů, nyní však musíme dbát na to, aby byla lépe vymáhána, a to zejména v přeshraničních případech. Jde mi o nulovou toleranci nepoctivých obchodníků,“ okomentovala iniciativu místopředsedkyně Evropské komise a komisařka EU pro spravedlnost, Viviane Redingová.

Iniciativa reaguje na hodnocení fungování stávající směrnice, která vstoupila v platnost před pěti lety. Podle Evropské komise spotřebitelé stále při nákupech naráží na neúplné informování o cenách, klamavý či zavádějící popis výrobků nebo na agresivní marketingové kampaně zaměřené na děti či seniory. Instituce proto navrhuje například zdokonalení databáze – „černé listiny“ – nekalých obchodních praktik v EU.

„První zkušenosti ukazují, že přijatá pravidla situaci spotřebitelů skutečně zlepšila. Například obchodníkům zakazují, aby označovali výrobek jako bezplatný a přitom si účtovali další skryté poplatky. Vynalézavost nepoctivých prodejců ale bohužel nezná mezí a vymýšlejí stále nové a nové triky jak opatření obejít,“ říká poslankyně Evropského parlamentu a členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele, Olga Sehnalová (ČSSD, S&D).

„Velice oblíbené se v poslední době stává zneužívání ekologických tvrzení na obalech výrobků, která nejsou nijak podložena. A celou řadu problémů skrývají netransparentní internetové portály, srovnávače cen, kde není uvedeno, kdo je provozuje a zda si firmy za prezentaci svých výrobků třeba nezaplatily,“ vyjmenovává poslankyně další oblasti vhodné ke zlepšení.

Evropská komise v souvislosti s právě probíhajícím Evropským rokem občanů zahájí letos osvětovou kampaň o právech spotřebitelů. Česká poslankyně Olga Sehnalová zase pořádá pravidelný cyklus přednášek nejen pro seniory s cílem nejzranitelnějším skupinám lidí vysvětlit, jak se proti nekalým obchodním praktikám nejúčinněji bránit.

„Tyto semináře jsme začali organizovat před dvěma lety. Letos na jaře jich máme v plánu dalších pět, s tím, že se více soustředíme na menší města a vesnice. I zde jsou velmi problematické například nejrůznější předváděcí akce, kdy jsou lidé pod tlakem a často velmi vynalézavým způsobem přinuceni podepsat kupní smlouvy na drahé výrobky, které ani nepotřebují,“ vysvětluje poslankyně, která svými semináři v regionu započala zajímavý osvětový trend.

Letos semináře probíhají například v Kojetíně (22.3), Zdounkách (5.4.), Morkovicích (12.4.), Koryčanech (26.4.) nebo v Brumově-Bylnici (3.5.).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dufek (KDU-ČSL): Musíme u migračního paktu vymyslet taktiku, ne na sebe pokřikovat

19:02 Dufek (KDU-ČSL): Musíme u migračního paktu vymyslet taktiku, ne na sebe pokřikovat

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.