Poslední nečekanou událostí je sesuv podmáčeného svahu u Litochovic.Přesto všichni věří, že Ministerstvo dopravy a ŘSD udělají vše pro dokončení D8 ve stanoveném termínu a za dva roky bude poslední úsek dokončen. Poté bude vše nepříjemné zapomenuto. Skončí noční můra nás všech - D8.
Ale nic by nemělo být v tomto příběhu zapomenuto. Je potřeba se na příkladu D8 poučit a přijmout změny, které jasně stanoví postupy, kompetence a role (včetně ekologických aktivistů). Musíme si stále na případu D8 připomínat, jaké negativní důsledky přináší průtahy při výstavbě strategických staveb. Lidé na objízdných trasách přicházejí o zdraví a nervy, stát přichází o peníze (odejmutí evropských dotací, časové prodražení celé stavby), motoristé o čas strávený v kolonách a celý kraj je tlumen v rozvoji a nových investicích.
Jediný, kdo žádnou škodu neutrpěl, jsou ekologičtí aktivisté. V některých věcech možná měli pravdu, ale zdaleka ne ve všech. V některých státech platí zákon, že připomínky se mohou předkládat před realizací stavby. Do realizace stavby jsou vypořádány a poté již není možné do procesu vstupovat a úmysl sabotovat - tak jak to dělají někteří z nich, kteří se vydávají za ekology, ale fakticky nikdo z nás nechápe o co jim jde. Nyní by se i oni měli připojit k úsilí o co nejrychlejší dokončení D8.
Jaroslav Komínek
Radní Ústeckého kraje pro dopravu
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kr-ustecky.cz