"Podklady od nás byly zcela v pořádku, což můžeme také doložit. Před změnou tarifů v roce 2012 jsme posílali seznam kamionů, u kterých bylo nutné změny provést. Mezi 25 kamiony byly dva s nižší emisní třídou, což bylo ze seznamu patrné. Administrativní chybou při registraci mýta, kterou provádí společnost DKV, byly ale všechny kamiony registrovány s vyšší emisní třídou. Na jeden případ přišla ŘSD, na druhý jsme přišli při hloubkové kontrole my sami," konstatuje Antonín Prachař.
Podle vyjádření ŘSD nebyl se společnostní Omega Servis nikdy v tomto ohledu žádný problém. "Společnost má 113 registrovaných kamionů. Kamion přitom nikdy neregistruje do mýtného systému sám dopravce, ale externí firma. Byla to administrativní chyba při registraci, kterou jsme zjistili zpětnou kontrolou. Chyba se nahlásí dopravci a doúčtuje se. To je běžný postup," konstatuje ředitel úseku provozovatele eklektronického mýta ŘSD ČR Václav Nestrašil.
Povinnost přeregistrace vozidel vznikla před koncem roku 2011, od roku 2012 se totiž měnily tarify mýtného podle emisních tříd. Společnost Omega Servis Holding tuto povinnost podle ŘSD splnila a nedoplatek za chybně evidovanou emisní třídu byl z její strany okamžitě uhrazen. Stejně tak podle vyjádření Antonína Prachaře společnost uhradí i nedoplatek za druhý chybně evidovaný kamion.
"Jediné, co mne zaráží, je fakt, že se na chybu při registraci přišlo až po tak dlouhé době. V jednom případě jsme na ni museli dokonce přijít sami. Pro mě je to signál, abychom výběr mýta podrobili přísnější kontrole," konstatoval kandidát hnutí ANO na ministra dopravy.
Hnutí ANO
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ANO