"Je to hodně provokativní. Takové billboardy chápu jako startovací kampaň, snahu na sebe upozornit a nastolit téma. Voliče to může až šokovat, protože TOP 09 je konzervativní strana," okomentoval billboard na dotaz serveru ParlamentniListy.cz odborník na politický marketing Jan Kubáček.
Předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg se prý na billboardu "cítí bezvadně". Provokativní snímek podle něho přesně naplňuje záměr.
"Soukromí normálního občana je třeba ctít a každý na něj má svaté právo. To však neplatí pro politika, pro člověka, který pracuje pro veřejnost. Ten se musí s privilegiem soukromí rozloučit a otevřít se tak, aby byl každý detail, především jeho majetkových poměrů, všem jasný," uvádí Schwarzenberg v tiskovém prohlášení.
Rentgeny i na internetu
Podle Kubáčka TOP 09 zvolila originální motiv, nesmí však zůstat jen u něho.
"Voliče to zaujme, pak si ale řeknou: Dobře, a co dál? V krátké době proto musí následovat další billboardová kampaň, která téma rozvine. Pakliže by se tak nestalo, považoval bych to za promarněnou příležitost."
"Konkrétně toto téma už na billboardech rozvíjet nebudeme," řekl ParlamentnímListům.cz volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Strana má ale prý už připraveny další billboardy.
"Jde o zahřívací kampaň. Od 1. dubna se objeví billboardy s dalšími tématy. TOP 09 samozřejmě je konzervativní strana, takže budou už o fous konzervativnější," řekl Poláček.
Rentgenové snímky se navíc podle Poláčka zatím objevují jen v Praze. Na klasické billboardy se totiž nevejdou, dá se s nimi pracovat pouze na takzvaných rolling boardech. "A ty jsou jen v Praze," říká Poláček. Dodává však, že strana tento vizuál hodlá prezentovat i ve formě bannerů na internetu.
Podívejte se také:
FOTOGALERIE: Zemi zaplavily billboardy na volby, které nebudou
Svoboda o kampani TOP 09: Buď mají billboardy za korunu, nebo lžou
Čemu se divíte, fotky na billboardy stahují všichni, říká Tvrdík
Foto: top09.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ondřej Leinert