Hospodaření stran není žádné tajemství; každý rok musí přiznat, jak s financemi nakládaly. Nicméně už nemusí rozepisovat položku po položce, proto není možné kontrolovat, kolik peněz strany například utratily za billboardy a odkud na ně finanční prostředky vůbec vzaly.
Z toho důvodu se Martin Pecina i Ivan Langer na Fóru HN dohodli, že zveřejnění, od koho a za kolik billboardy nakoupili.
V minulosti například Pavel Bém zaplatil 16 milionů korun za kampaň v Praze, reklamní experti se však domnívají, že za stovky billboardů musel zaplatit mnohem víc.
Langer se ale obul i do sociální demokracie: „ČSSD je dnes větší zadavatel reklamy než Prazdroj nebo Tesco," řekl na Fóru. Jaroslav Tvrdík, manažer volební kampaně ČSSD, totiž odmítl před několika dny sdělit, kolik peněz bude stát jejich oranžová kampaň.
Martin Pecina, který je voledním lídrem ČSSD v Praze, jeho slova částečně obhajuje - otevřenost politiků může narazit na odpor reklamních agentur. „Ty nabídky mohou být obchodním tajemstvím," dodal.
Čtěte také:
Kalousek: Nemáme tolik peněz, ostrou kampaň zahájíme v květnu
Paroubek a spol. dávají do kampaně absolutně nejvíc peněz
Foto: cnb.cz
autor: apo