Zatím nejviditelnější kampaň má ČSSD; sociální demokracie na ni také vyčlenila nejvíce financí - kampaň má spolknout dvě stě milionů. Strana oblepila republiku svými billboardy, dominantní postavení v celé kampani hraje šéf strany Jiří Paroubek. Sociální demokraté vsadili rovněž na antikampaň, negativními billboardy útočí na ODS.
ODS zahájí svoji kampaň právě dnes. Občanští demokraté mají v plánu zaměřit se na ekonomická témata a „strašit paroubkovskou hrozbou". Jejich kampaň doznala částečných změn kvůli novému lídrovi strany. ODS chce nyní zdůrazňovat bezúhonnost, klid a rodinné zázemí Petra Nečase. Celá kampaň by měla stát o padesát milionů méně než u ČSSD, tedy 150 milionů.
Výrazně menší částku vydá za svoji propagaci před volbami KSČM, a to do padesáti milionů. Komunisté vsázejí kromě billboardů na osvědčené mítinky a letáky.
Strategie menších stran
TOP 09 útočí na své voliče především humorem, těží i z popularity Karla Schwarzenberga. Za kampaň utratí zhruba jako komunisté. Věci veřejné se prezentují na billboardech zvláště svým předsedou, částka za jejich kampaň se pohybuje kolem dvanácti milionů. Ani Strana zelených nemá peněz nazbyt, proto sáhla po kampani prostřednictvím nových médií a sociálních sítí. Zeleným také nahrává podpora veřejně známých osobností, např. Václava Havla. Celá kampaň je přijde na pět milionů. Poslední dvě strany, které mají reálnou šanci dostat se do Poslanecké sněmovny, KDU-ČSL a Strana práv občanů, zaplatí skoro stejně - lidovci 25 milionů, Zemanovci ještě o pět více.
Čtěte také:
Nejhnusnější kampaň, kritizuje antikampaně Neff
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: apo