Zvláště bulvární tisk loni upozorňoval na to, že v podlaží podzemních garáží hotelu Clarion v Praze, kde měli delegáti vyhrazený prostor, byly jeden vedle druhého zaparkovány luxusní automobily a na nich jasně prominentní značky.
Paklík s pětitisícovkami
Takzvaní kmotři se na sjezdu ODS shromažďovali především u takzvaného lobby baru, kde popíjeli drahý alkohol. Například Patrik Oulický, považovaný za šedou eminenci severočeské ODS a přezdívaný Velrybář kvůli podezření z lovu černých duší, držel ostentativně v ruce balíček pětitisícovek, když si kupoval novou láhev alkoholu. Clarion hotelu se pak díky tomu začalo přezdívat i kmotrovský hotel.
„Hotel Clarion kmotrovský není. Ten za to nemůže. Věřím, že se v ODS mění atmosféra a že již nebudeme nyní svědky takových obrázků jako minule," řekl ParlamentnímListům.cz mluvčí ODS Martin Kupka.
Občanští demokraté nevydají příručku šlušného chování
Konkrétní opatření však hlavní kancelář, ani mediální sekce nechystají. „Nedovedu si představit, že bychom svobodně zvoleným delegátům rozesílali příručku s návodem, jak se mají chovat. To by vypadalo podivně, kdybychom zástupcům členské základny ODS říkali, co mají dělat. To bychom pak možná z názvu Občanská demokratická strana mohli vyškrtnout slovo „demokratická" nebo ho dát do uvozovek," dodal Kupka.
Čtěte také:
Jihočeská ODS: Řeči o kmotrech? Topolánkova škodlivá agonie
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík