Babiš soptí: K dálnici se dneska vyjádřuje i jezevec. Jednou se z té demokracie poděláme

11.05.2013 4:44

Tento týden začala oprava nejvytíženější silnice v Česku – dálnice D1, která bude prováděna za plného provozu. Stavbaři by měli denně pracovat šestnáct hodin. Opravy prvních dvou úseků skončí příští léto. Nutno dodat, že jen na Vysočině projede po této dálnici během 24 hodin průměrně 35 tisíc aut. Jezdí po ní i podnikatel Andrej Babiš (ANO 2011), který se během rozhovoru pro ParlamentníListy.cz vyjádřil i k tomuto tématu.

Babiš soptí: K dálnici se dneska vyjádřuje i jezevec. Jednou se z té demokracie poděláme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Andrej Babiš, ilustrační koláž

„Jet po D1, je úplně šílené. Jak by ne, otvíral ji za minulého režimu Lubomír Štrougal. Ten povrch je nyní hrozný. Když jsem byl minulý týden na výletě v Saint Tropez, tam na dálnici nebyla žádná díra. Jak je možné, že jinde to jde a u nás ne? Navíc - nejen že ty dálnice jsou tu špatné, i ty vedlejší silnice jsou naprosto katastrofální. Tu Vysočinu prostě neprojedete, všude tam jsou tak obrovské díry,“ svěřil se ParlamentnímListům.cz Andrej Babiš, jeden z nejbohatších mužů v Česku a také muž, který stojí v čele hnutí ANO 2011.

Při nedávné cestě z Vídně do Znojma prý padl s autem do tak obrovské díry, že nešlo vůbec vyjet a zůstali tam. Pokládá to přitom za velmi zásadní problém.

„To je přece základ pro tuto zemi, mít v pořádku silnice. Proto bude jednou z hlavních priorit našeho hnutí dobudování dopravní infrastruktury. Proč se tady neudělala nejdříve dálnice Hradec Králové a Olomouc? Kvůli paní Havránkové (která tam vlastnila pozemky)? Tu řešili 18 let, přitom normální člověk by to vyřešil během půl hodiny. My se jednou asi z té demokracie poděláme, všichni. Jak jinak totiž vysvětlit to, že se tu k dálnici vyjadřuje jezevec, ekologický terorista a taky každý starosta chce mít výjezd… A proč nemáme dálnici mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi? Wroclaví a Olomoucí? Ani Linec nemáme, Vídeň nemáme, nemáme prostě nic. Nejdřív měli opravdu udělat tu dálnici do Hradce a pak teprve začít opravovat D1,“ myslí si šéf Agrofertu.

Silnice – základ kvality života

A tím Babiš rozhodně kritikou nekončil. „Když už je stát takový, že si nechá rozkrást peníze na ty dálnice, tak by se měl soustředit alespoň na změnu zákona, který nyní umožňuje spekulace s pozemky, při kterých 30 procent nákladů vzniká ještě před tím, než se vůbec kopne do země. Vždyť to je přece základ kvality života. Jelikož na té D1 budou teď všichni, co tom budou muset projet, nadávat, mohli by se tam, kde budou největší zácpy dát plakáty. A na nich nápis: Čekáte, čekáte? Děkujeme českým politikům. Ano, protože ti nám to takto postavili,“ řekl dále Anrej Babiš pro ParlamentníListy.cz.

Zvýšení zaměstnanosti? Jen se o tom mluví, ale nekoná…

Andrej Babiš se pak následně obul i do způsobu, jakým vláda stále hovoří o zvyšování zaměstnanosti. „To ano, tady se pořád mluví o zaměstnanosti. Ale proč třeba já bych měl například jít podnikat do Karlových Varů, do kraje, který se vylidňuje, lidi odcházejí…ať mi řekne někdo proč? Ano, já tam půjdu tehdy, když mi řeknou: Babiši, když postavíš v Karlovarském kraji fabriku, zaměstnáš tam lidi, tak ti dáme na jednoho zaměstnaného nějaký příspěvek a dáme ti daňové prázdniny. A postavíme ti tu dálnici. Jinak je totiž nesmyl, abych tam chodil. To samozřejmě obecně i pro jiné podnikatele. Jsou to dopady toho, že tu není dobrá infrastruktura, stavebnictví je v krizi. A kdyby to tak ale někdo udělal, bude to mít přitom obrovský efekt. Prezident Zeman má prostě pravdu s těmi investicemi. To by měl stát udělat a není pravda, že ty peníze nejsou. Jsou, a dokonce i za cenu, že bychom se měli zadlužit. Mělo by se to udělat jednorázově, podpořit speciálním zákonem,“ uvedl Babiš.

Je třeba nastartovat ekonomiku - a to jde jedině investicemi

Poté se však vrátil k investicím, které považuje za klíčové. A to nejen pro zvyšování zaměstnanosti v některých regionech.

„Investicemi se nastartuje ekonomika, dá se lidem práce. Proto je to jeden z konkrétních kroků, které chceme s hnutím ANO 2011 prosazovat,“ pokračoval dál šéf Agrofertu.

Nemohl však nechat stranou ani potravinářství, z kterým je úzce profesně a podnikatelsky propojen.

„Co se týká soběstačnosti v potravinářství, ujel nám vlak. Proto, že pan Klaus kdysi řekl, že si všechno dovezeme, že zemědělci jsou tací nebo makoví. A dneska tu máme výsledek: jsme nesoběstační. Potravinářský průmysl je zdevastovaný stejně jako v Rakousku po vstupu do EU. Jediní Poláci tu ekonomiku u sebe nastartovali a šestkrát navýšili výrobu v tom potravinářství. Přitom zdevastovali a zničili výrobu například našich českých kuřat,“ poznamenal Babiš pro ParlamentníListy.cz.

Velký rozhovor s Andrejem Babišem přinesou ParlamentníListy.cz v pondělí

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Hechtová

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vymyká se BIS demokratické kontrole? Koudelka, Pavel a „bomba“ s rozbitou ruskou sítí. Experti pochybují

16:45 Vymyká se BIS demokratické kontrole? Koudelka, Pavel a „bomba“ s rozbitou ruskou sítí. Experti pochybují

Odhalení ruské sítě ohrožující bezpečnost České republiky i Evropské unie? BIS by podle politologa a…