Zdeněk Žák řadu let kritizoval poměry v české dopravě. Nedávno jasně prohlásil, že je připraven přejít k relativně jednoduchým a uskutečnitelným řešením problémů, které dávno kritizoval. Od Žákova nástupu do křesla šéfa resortu dopravy je patrné, že se toho bude držet.
Ministr rozhodně nespí na vavřínech, spíše působí jako velmi nové koště, které z dopravy vymete staré a nefungující postupy a neefektivní zvyklosti. Jeho výhoda podle některých pozorovatelů tkví i v tom, že za sebou nemá žádnou politickou stranu a s ní spojené zájmové skupiny.
Splnil úkol ministra a dostal za to vyhazov?
On sám se na své minulosti pokouší dokládat, že tomu tak je a bylo. Když se Zdeněk Žák před lety stal náměstkem ministra dopravy Petra Bendla v Topolánkově vládě, dostal za úkol věnovat se situaci v Českých drahách a dostat je pod přímou kontrolu státu. Začal proto i prosazovat odvolání šéfa drah Petra Žaludy. Místo toho byl odejit on sám.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka