Aplikaci PlzniTo už využily tisíce lidí, nejvíc je trápí černé skládky a odpadky

07.12.2016 18:17

Přes 2500 hlášení o závadách ve veřejném prostoru už přijala Správa informačních technologií města Plzně prostřednictvím aplikace PLZNITO.

Aplikaci PlzniTo už využily tisíce lidí, nejvíc je trápí černé skládky a odpadky
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Služba, kterou město Plzeň spustilo v dubnu 2015, slouží k upozornění na závady či poškození veřejného majetku města, lidé mohou nahlásit například nefunkční osvětlení, nepořádek v ulicích, poničené dopravní značení i zastávky městské hromadné dopravy, poškozené lavičky, zábradlí, dětská hřiště a další.

„Aplikace je jedním ze způsobů, jak nám občané mohou sdělit, že se jim něco nelíbí, výrazně nám s nimi usnadňuje komunikaci. Díky tomu můžeme pružněji reagovat, rychleji věci řešit. Ukazuje se, že lidem není prostředí kolem nich lhostejné, zvykli si aplikaci používat, měsíčně přichází přes 180 podnětů,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře je zaslání podnětu radnici velmi jednoduché. „Požadavek lidé mohou zaslat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan. Staženu už ji má v telefonu 3500 uživatelů, z toho aktivních zařízení je asi 900. Další možností, jak nahlásit závadu je pomocí webových stránek www.plznito.cz nebo www.plzni.to. Člověk vidí závadu, vezme telefon, nebo použije formulář na webových stránkách, vybere kategorii, přidá polohu, připíše komentář k problému, může připojit fotku a odešle,“ přiblížil Pavel Šindelář.

Ilustrační obrázek

Ze statistik vyplývá, že nejvíce Plzeňané a turisté upozorňují na černé skládky a odpadky v ulicích, trápí je také poškozené nebo chybějící dopravní značení a velkou pozornost věnují i úpravě chodníků a cyklostezek.

„Charakter hlášení vyplývá také z ročního období, v létě lidé řeší úpravu travnatých ploch a zeleně nebo upozorňují například na střepy a jiný nepořádek na cyklostezkách, s příchodem zimy se pak množí požadavky týkající se nefunkčního pouličního osvětlení,“ uvedl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, která aplikaci pro město vytvořila.

Zaslanými požadavky se zabývá speciální kontaktní centrum. Jeho pracovníci hlášení okamžitě zpracují, ověří, případně doplní potřebné informace a předají příslušným složkám. V drtivé většině případů se podaří problém vyřešit, některé požadavky ale musí kontaktní centrum odmítat. „Hlášení ohledně trestné činnosti, špatného parkování, upozornění na prostituci nebo třeba stížnost na nedoručení zásilky přepravcem nejsme schopni řešit, aplikace PLZNITO slouží výhradně k upozornění na závady na majetku města,“ upozornil Luděk Šantora.

Hlášení o nedostatcích, na které lidé upozorňují, jsou nejčastěji předávána k řešení Správě veřejného statku města Plzně a Městským obvodům Plzeň 1, Plzeň 2 – Slovany, Plzeň 3 a Plzeň 4. V kategorii odpadů přijímá podněty od září roku 2015 přímo zákaznické centrum Čisté Plzně. O průběhu řešení je občan informován jak na webu, tak i prostřednictvím mobilní aplikace.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Technické služby slaví 30 let. Oslavy začnou v pondělí, na Den Země

22:28 Zlín: Technické služby slaví 30 let. Oslavy začnou v pondělí, na Den Země

Technické služby Zlín s. r. o, obchodní společnost statutárního města Zlína, si letos připomíná třic…