V kategorii měst od 2 do 10 tisíc obyvatel vybojovalo za rok 2021 za své facebookové stránky v celostátním kole bronzové umístění. Stejně se umístil Bílovec v této kategorii i v předchozím roce. V okresním kole soutěže radničních listů se pak Bílovecký zpravodaj umístil na prvním místě.
Letos poprvé se Zlatý lajk uskutečnil pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR a přihlášeno bylo přes 140 obcí a měst. „Prostřednictvím této soutěže si chceme ověřit, jak si stojíme oproti konkurenci a hodnocení odborné komise je navíc pro nás skvělou zpětnou vazbou, kterou bychom jinak nedostali. Toto umístění je pro nás příjemným překvapením a krásnou motivací do další práce,“ říká starostka města Bílovce Renata Mikolašová.
Město Bílovec již před takřka dvěma lety změnilo grafický a částečně i obsahový vizuál svých radničních listů a výraznější změny učinilo také v prezentaci na sociálních sítích, a to jak na Facebooku, tak i Instagramu. Grafickou i obsahovou proměnou prošly i webové stránky města. „Na sociálních sítích používáme například pro zprávy města jednotný grafický vizuál, abychom zlepšili přehlednost příspěvků, začali jsme využívat také moderní internetové nástroje a zaměřili jsme se i na obsahovou náplň příspěvků, aby byly napsány jednoduše, krátce a lidsky. Využíváme k propagaci našich informací také příběhy (stories),“ popisuje změny Jana Klazarová, která má na starosti nejen sociální sítě města Bílovce, ale i Mobilní rozhlas, do kterého jsou nově posílány zprávy přímo z webu města. Druhým rokem je také šéfredaktorkou Bíloveckého zpravodaje.
Vede si Petr Fiala ve funkci premiéra dobře?Anketa
„Lidé tyto změny kvitují. Dostávají se k nám kladné odezvy, ale samozřejmě i připomínky. Jsme rádi za obojí. V případě zpravodaje lidé uvítali nejvíce naše rozčlenění textů do jednotlivých kategorií a barevné rozlišení všech sekcí. Zpravodaj je tak přehlednější a lépe se v něm orientuje. V posledním roce jsme zaznamenali větší přísun příspěvků, což ukazuje, jak je důležité přizpůsobovat se době a měnit způsob komunikace.“
Občané města Bílovce v posledních měsících komunikují přes sociální sítě s vedením města mnohem častěji než dříve. „Rozhodnutí vedení města komunikovat intenzivněji přes sociální sítě je v dnešní době jedno z nejlepších o zároveň velmi odvážných rozhodnutí. Na sociální sítě měst se zpravidla ozývají spíše nespokojení uživatelé. Je třeba také vyzvednout naprosto nadstandardní komunikaci paní starostky a pomoc mediální komise,“ dodává Jana Klazarová s tím, že i na sociálních sítích město klade důraz na to, aby lidé věděli, s kým komunikují. „Pod naše reakce na příspěvky se podepisujeme, neschováváme se za anonymitu stránek. Po dvou letech práce víme, že tohle všechno má smysl a do budoucna je potřeba se na komunikaci a sociální sítě zaměřovat stále intenzivněji.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV