Brno: Smlouva je podepsána, stavba tramvajové trati do Bohunic může začít

29.06.2019 17:12 | Zprávy

Tisíce lidí denně dojíždí do brněnského Kampusu. Celá oblast prošla v posledních letech razantním vývojem, sídlí tu mnoho firem, Masarykova univerzita a v neposlední řadě největší nemocnice v Brně. Dopravě v lokalitě pomůže nová tramvajová linka, která sem povede ze Starého Lískovce.

Brno: Smlouva je podepsána, stavba tramvajové trati do Bohunic může začít
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

Smlouvu se zhotovitelem podepsala primátorka města Markéta Vaňková se zástupci Dopravního podniku města Brna. Stavba by měla začít už letos. Tramvajová trať propojí brněnské městské části Starý Lískovec a Bohunice do konce roku 2022. „Jedná se o jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb ve městě, a to nejen z pohledu objemu zakázky a získané dotace, ale i přínosu pro obyvatele Brna. Podpora fungování městské hromadné dopravy v Brně je pro nás klíčová,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Stavba, jejíž náklady přesahují 1,4 miliardy korun, zajistí dostupnost oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice, kam denně cestuje na čtyřicet tisíc lidí. „Jednoznačně se zlepší dopravní obslužnost nemocnice. Je to skvělá zpráva jak pro zaměstnance, tak pro pacienty, a to hlavně pro ty handicapované, kteří mají problémy s cestováním v trolejbusech a autobusech. Ocení to i studenti lékařské fakulty, protože klinická výuka probíhá v naší nemocnici,“ podotkl ředitel Fakultní nemocnice Brno Roman Kraus.

Práce začnou v podzimních měsících

Pro cestující bude vybudování trati znamenat výrazně komfortnější cestování. Z Hlavního nádraží se k Univerzitnímu kampusu dopraví linkou 8 za cca 15 minut. „Tramvajová doprava je páteřním systémem městské hromadné dopravy v Brně. Myšlenka tramvaje do Kampusu sahá do roku 2007. O tři roky později byla připravovaná trať zahrnuta do územního plánu. Dalším mezníkem bylo vydání územního rozhodnutí v roce 2017 a také zisk dotace ve výši 1,2 miliardy korun,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Práce na devět set metrů dlouhé trati začnou v podzimních měsících. V první fázi budou přeloženy inženýrské sítě a jejich přípojky, poté budou zahájeny práce na samotné stavbě nové tramvajové trati. „Je pro nás velká čest, že se nám podařilo ve veřejné soutěži na tuto stavbu uspět, a můžeme slíbit, že uděláme maximum pro kvalitní dokončení stavby v termínu,“ dodal za sdružení dodavatelů Firesta a Metrostav Zdeněk Mička, ředitel oblastní divize METROSTAV a. s.

Městu Brnu a Dopravnímu podniku města Brna se na projekt podařilo získat rekordní dotaci přes miliardu korun z operačního programu Doprava, která pokryje 85 procent nákladů.

(zdroj: brno.cz)

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Přemýšlíte, proč jste nevyhráli?

Napadlo vás, že si za to můžete jen a jen sami, tím, jak všechny hned urážíte, jak o sobě mluvíte jako o těch jediných demokratech a jak jsou jen ty vaše názory správné? Logicky se to dotýká pak každého, kdo má jiný pohled na věc než vy a dá pak hlas někomu jinému, i když třeba s řadou věcí, co pros...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Festival Inovujeme Plzeň představil moderní technologie v medicíně a lékařství

19:27 Plzeň: Festival Inovujeme Plzeň představil moderní technologie v medicíně a lékařství

Roboti a drony všech druhů a velikostí, umělá inteligence, elektromobilita, virtuální realita i ta s…