Dvůr Králové nad Labem: Letní opravy městských komunikací

02.08.2017 19:05

V polovině července stavbaři ze společnost Repare Trutnov, s. r. o., ve spolupráci s odborem rozvoje, investic a správy majetku Městského úřadu Dvůr Králové nad Labem dokončili opravy nevyhovujících povrchů vozovek královédvorských ulic Halíkova, Zátopkova a Na Kopečku. Za práce zaplatilo město cca 440 tis. Kč.

Dvůr Králové nad Labem: Letní opravy městských komunikací
Foto: www.dvurkralove.cz - Miluše Peterová
Popisek: Dvůr Králové nad Labem

„Při realizaci stavebních prací byla použita technologie vyspravení povrchu komunikace penetračním způsobem Patchmatic v kombinaci s živičným nátěrem se štěrkovým krytem.“ vysvětluje Ing. Josef Oulehla z odboru rozvoje, investic a správy majetku Městského úřadu Dvůr Králové nad Labem.

Mimo těchto rozsáhlejších oprav technické služby v uplynulých týdnech prováděly také drobné opravy výtluků asfaltovou emulzí pomocí stejné technologie Patchmatic – určené pro opravy lokálních poškození vozovek. „Menší opravy byly zejména v lokalitách Žirecká Podstráň, Žirecká, Sylvárovská, V Zahrádkách, Raisova, ale i na dalších místech ve městě,“ doplňuje Milan Štemberk, vedoucí provozu správy komunikací Technických služeb města Dvora Králové nad Labem, a pokračuje: „Kromě zmíněných prací, které jsme provedli ve vlastní režii, byly také realizovány opravy větších ploch výtluků a poškození vozovek také dodavatelsky technologií Silkot. Tyto opravy dodavatel provedl zejména na Rašínově náměstí, v Kotkově ulici, na vozovce u Šindelářské věže, na příjezdu k městskému hřbitovu a v ulici vedle náměstíčka v Žirči.“

Co je technologie Patchmatic?

Při těchto pracích jsou výtluky očištěny, aplikuje se postřik asfaltovou směsí a tlakovým způsobem nanesena vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. Hotový povrch je nakonec tlakově ošetřen vrstvou kameniva. Tento druh opravy je určen pro opravu výtluků a lokálních poškození vozovek, kdy lze včasným zásahem zabránit rozšiřování poruch a tím prodloužit celkovou životnost vozovky.

Oprava vozovek technologií Silkot

Opravy metodou Silkot využívají technologii prohřátí narušeného místa asfaltového povrchu nahřívacím čelem – tzv. žehličkou. Nahřáté místo s výtlukem se po rozrušení povrchu doplní horkou směsí asfaltového recyklátu, která se následně zaválcuje do roviny a nechá vychladnout. Podle informací výrobce má takto opravené místo vozovky oproti jiným technologiím delší životnost a to až 5 let.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

19:27 Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

S velkým zájmem návštěvníků se setkala ornitologická vycházka pod vedením Ondřeje Ryšky z Jihomoravs…