„Při realizaci stavebních prací byla použita technologie vyspravení povrchu komunikace penetračním způsobem Patchmatic v kombinaci s živičným nátěrem se štěrkovým krytem.“ vysvětluje Ing. Josef Oulehla z odboru rozvoje, investic a správy majetku Městského úřadu Dvůr Králové nad Labem.
Mimo těchto rozsáhlejších oprav technické služby v uplynulých týdnech prováděly také drobné opravy výtluků asfaltovou emulzí pomocí stejné technologie Patchmatic – určené pro opravy lokálních poškození vozovek. „Menší opravy byly zejména v lokalitách Žirecká Podstráň, Žirecká, Sylvárovská, V Zahrádkách, Raisova, ale i na dalších místech ve městě,“ doplňuje Milan Štemberk, vedoucí provozu správy komunikací Technických služeb města Dvora Králové nad Labem, a pokračuje: „Kromě zmíněných prací, které jsme provedli ve vlastní režii, byly také realizovány opravy větších ploch výtluků a poškození vozovek také dodavatelsky technologií Silkot. Tyto opravy dodavatel provedl zejména na Rašínově náměstí, v Kotkově ulici, na vozovce u Šindelářské věže, na příjezdu k městskému hřbitovu a v ulici vedle náměstíčka v Žirči.“
Co je technologie Patchmatic?
Při těchto pracích jsou výtluky očištěny, aplikuje se postřik asfaltovou směsí a tlakovým způsobem nanesena vrstva kameniva obaleného asfaltovým pojivem. Hotový povrch je nakonec tlakově ošetřen vrstvou kameniva. Tento druh opravy je určen pro opravu výtluků a lokálních poškození vozovek, kdy lze včasným zásahem zabránit rozšiřování poruch a tím prodloužit celkovou životnost vozovky.
Oprava vozovek technologií Silkot
Opravy metodou Silkot využívají technologii prohřátí narušeného místa asfaltového povrchu nahřívacím čelem – tzv. žehličkou. Nahřáté místo s výtlukem se po rozrušení povrchu doplní horkou směsí asfaltového recyklátu, která se následně zaválcuje do roviny a nechá vychladnout. Podle informací výrobce má takto opravené místo vozovky oproti jiným technologiím delší životnost a to až 5 let.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV