Hodnocení je anonymní a je realizováno mimo úřad. Lze se do něj zapojit snadno a rychle. Stačí, aby klient během jednání na úřadě vyplnil kartičku ze žlutého stojánku, kde uvede pouze svou e-mailovou adresu. (datum návštěvy a odbor, na kterém se jednání konalo vyplňovat nemusí) Kartičku vhodí při odchodu z úřadu do schránky na informacích a následující den mu bude zaslán kontakt, kde bude moci zhodnotit svou zkušenost s úředníky a úřadem celkově.
„Zpětná vazba od klientů magistrátu je důležitá. Dává nám informace o tom, kde máme rezervy, co vylepšit a které služby zkvalitnit, aby se občané při jednání na úřadě cítili dobře a byli spokojeni s přístupem i profesionalitou úředníků. Slibujeme si od toho zdokonalení komunikace mezi městem a jeho občany,“ uvedl primátor Michal Pobucký s tím, že stojánky s kartičkami budou k dispozici v místech s větším počtem klientů, tedy zejména u přepážek při vyřizování občanek, pasů nebo řidičáků, ale také v kancelářích bytového oddělení, stavebního řádu, životního prostředí, sociálních služeb a tak dále.
V rámci kraje do projektu nebyl dosud zapojen žádný magistrát, takže ten frýdecko-místecký je prvním.
Průběžné hodnocení lze sledovat ZDE
K hlavním pravidlům systému patří:
- Hodnocení je anonymní (nikdo se nedozví, jak jste hodnotili a z jaké adresy). Systém neumožňuje úřadu/městu sledovat, ze které e-mailové adresy hodnocení přišlo, popř. z jakých adres bylo či nebylo hodnoceno. Jakmile je Váš e-mail zadán do systému, je mu přiděleno číslo, proto není možné zjistit, kdo hodnotil, pokud vůbec hodnotil. Váš e-mail máme jen my pro případ, že bychom Vás vylosovali a chtěli požádat o adresu, kam můžeme zaslat poukázku na nákup.
- Vaši e-mailovou adresu nikomu dalšímu nepředáme. Nemusíte se tak obávat nevyžádaných e-mailů komerčních subjektů.
- Do hodnocení mohou být zařazena pouze vybraná oddělení a odbory, tzn., že nemusíte nutně najít stojánky s formuláři v každé kanceláři. Odbor můžete hodnotit nejvýše jednou měsíčně. Pokud jste v krátké době navštívili tentýž odbor vícekrát, systém Vás o hodnocení požádá pouze jednou. Pokud jste navštívili dva různé odbory – a oba jsou zařazené do systému hodnocení – obdržíte e-maily dva.
- Svou zkušenost (hodnocení) můžete vyplnit a odeslat nejpozději 5. den od obdržení e-mailu.
Otázky jsou v rámci projektu pro všechny stejné:
- Byl jste spokojen s osobním přístupem úředníka?
- Byly Vám poskytnuty dostatečné a srozumitelné informace?
- Využíváte internetové stránky města?
- Jak hodnotíte odbornost úředníka?
- Jak hodnotíte rychlost úředníka?
- Jak hodnotíte ochotu úředníka?
- Jak hodnotíte zdvořilost úředníka?
- Jak hodnotíte prostředí kanceláře?
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV