„Obáváme se možných dopadů na náš dopravní systém ve městě, prohloubení a vytvoření nových kolizních bodů. Chceme vše vyřešit tak, aby kolizí bylo co nejméně, a zajímá nás, jak k tomu stát přispěje finančně. Nyní dáváme dohromady všechny dostupné údaje pro zadání urbanistické a dopravní studie tak, abychom co nejlépe vyřešili dopravní systém a veškeré problematické body, s ohledem na železnici, slezanské budovy, ale třeba i obchvat,“ sdělil náměstek primátora Jiří Kajzar.
Petr Pšenička za SŽDC informoval přítomné také o možnostech multimodálního terminálu na inspirativních příkladech z Hranic a Vsetína, kde se vsadilo na co nejjednodušší způsob přechodu z automobilové, autobusové a vlakové dopravy, aby se maximálně zvýšil komfort cestujících, především minimalizováním přestupních vzdáleností, které hrají velkou roli v rozhodovacím procesu lidí, jakou dopravu si zvolit. „Máte šanci být v první vlně a využít možností čerpání evropských peněz. Svět se ubírá určitým směrem a vy to můžete zachytit,“ nabádal Petr Pšenička.
„Musíme dobře rozlišit, co je v zájmu Českých drah a co v zájmu našich občanů i města, které má v dopravě svou strategii, například v podobě městské hromadné dopravy zdarma, kterou jinde nemají. Připravovaná studie by nám v tom měla pomoci, samozřejmě důležitou okolností je i konkrétní financování navrhovaných projektů,“ shrnul primátor Michal Pobucký.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV