Hradec Králové: Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé

29.03.2017 10:01

Definitivní stanovisko města k modernizaci železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dali dnes svým hlasováním městští zastupitelé. Vyjádřili podporu urychlené přípravě a následné výstavbě dvoukolejného provozu mezi těmito dvěma krajskými metropolemi.

Hradec Králové: Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Přistoupení k memorandu už schválili včera zastupitelé Královéhradeckého kraje i radní Pardubického kraje. Pardubice budou o připojení se k memorandu jednat v dubnu. Slavnostní podpis memoranda by byl pro hejtmany obou krajů a primátory Hradce Králové a Pardubic otázkou několika následujících týdnů.

Memorandum k uskutečnění projektu modernizace železniční trati Hradec Králové – Pardubice je výrazem zájmů obou krajů i krajských měst podpořit tento investiční záměr Správy železniční a dopravní cesty spočívající především ve zkrácení jízdní doby, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, zmírnění vlivu nepravidelností v dopravě a ve zkvalitnění železniční dopravní cesty. „Královéhradecký kraj podporuje modernizaci a dokončení zdvojkolejnění celého úseku tratě, která bude nejenom pro obyvatele Královéhradeckého kraje znamenat zkrácení jízdní doby, díky zvýšení rychlosti, ale především zvýšení kapacity a efektivity provozu železniční dopravy,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

„Plánované zdvojkolejnění povede k větší stabilitě jízdního řádu, odstraní se jím křižování vlaků a vlakové soupravy budou navíc moci využívat celý svůj rychlostní potenciál. Na trati jsou nasazeny nejmodernější dynamické elektrické nízkopodlažní jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Této rychlosti však soupravy nemohou v celém úseku tratě nyní využívat,“ popsal Martin Červíček, první náměstek hejtmana pro dopravu.

O zdvojkolejnění železniční trati se začalo uvažovat už odhadem ve třicátých letech minulého století. Záměr zdvojkolejnit trať č. 031 je zakotven i v platném Územním plánu Hradce Králové, který byl schválen roku 2000. "Význam projektu si vedení města velmi dobře uvědomuje. Jedná se o jedinečnou příležitost, díky které může Hradec Králové získat tolik potřebné železniční napojení na národní i mezinárodní železniční koridory, a tím zlepšit svou pozici v rámci České republiky," přidává další výhody připravovaného projektu Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.

Užitečné odkazy:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Akvapark vznikne u Vltavy, město hledá soukromého investora

7:17 České Budějovice: Akvapark vznikne u Vltavy, město hledá soukromého investora

Město České Budějovice představilo jednoznačné plány k výstavbě akvaparku na levém břehu Vltavy, pob…