Formálně období zimní údržby začalo 1. listopad 2017 a skončilo posledního března 2018. „Na vozovkách se spotřebovalo se 466 tun soli, 105 tisíc litrů solanky a 22 tun drti. Během zimy technika ujela 9004 kilometrů,“ řekl Tomáš Pospíšil, ředitel Technických služeb Hradec Králové. Na údržbu silnic má město k dispozici čtyři sypače, o stav chodníků a stezek během zimy stará 25 menších vozidel.
Po celém území bylo rozmístěno 219 mobilních zásobníků na posypový materiál, které jsou využívané při ručním úklidu a posypu přechodů pro chodce, schodišť nebo zastávek MHD. „Při ručním úklidu těchto míst jsme použili 42 tun posypové směsi, strojní údržba chodníků spotřebovala 58 tun soli a zhruba 500 tun posypových materiálů. Celkem zimní údržba letos stála deset milionů korun, předchozí zima byla daleko nákladnější, loni se náklady vyšplhaly těsně nad 14 milionů,“ dodal Pospíšil.
Hradecké technické služby se v zimě starají o 104 kilometrů silnic a 343 kilometrů chodníků na území města. U silnic jde pouze o místní komunikace, sjízdnost vozovek vyšších tříd, které vlastní kraj a stát, zajišťuje krajská správa a údržba silnic.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV