Rozsáhlého průzkumu se zúčastnili učitelé, rodiče i žáci. Celkem odpovědělo 2420 respondentů – 1 507 žáků, 807 rodičů a 106 učitelů. Cílem bylo zjistit názory na jednotlivé hranické školy u všech tří výše uvedených skupin. Šetření proběhlo v období říjen až prosinec 2016. Pro objektivní posouzení podmínek ve školách bylo nutné přihlížet ke specifickým podmínkám každé ze škol.
Z šetření mimo jiné vyplynulo, že ve všech hranických školách jsou rodiče rozhodně nebo spíše spokojeni s úrovní výuky a to včetně cizích jazyků a přípravou na přijímací zkoušky (i když tu nedokáže řada rodičů posoudit). Také jsou spokojeni s vybavením škol. Rodiče se v této oblasti vyjadřují kladně v rozmezí od 92,73 do 96,34 %, což znamená, že školy v Hranicích jsou vybaveny dobře. Kladně je hodnocen i kontakt s vedením škol.
Z výsledků průzkumu mezi učiteli vyplynulo, že ve srovnání s celorepublikovým průměrem jsou na tom hranické školy minimálně srovnatelně, nebo lépe. Hraničtí učitelé jsou například nadprůměrně angažovaní. Také klima tříd z pohledu žáků 1. i 2. stupně je srovnatelné s celostátním průměrem.
Kromě všeobecného vyhodnocení celkových údajů dostaly jednotlivé školy podrobnější výstupy, které se jich týkaly. Mohou se tak zaměřit na slabší či problémovější oblasti, které z výzkumu vyplynuly. Výsledky průzkumu byly projednány na jednotlivých školách s pedagogy i zástupci rodičů a byly zpracovány závěrečné zprávy. Na základě závěrů průzkumu jednotliví ředitelé škol zpracují opatření, která ještě více zkvalitní jednotlivé oblasti.
Město tímto děkuje všem zúčastněným i realizátorovi projektu, kteří přispěli k získání cenných informací jak pro město, jakožto zřizovatele škol, tak i pro školy samotné.
autor: PV