Mladá Boleslav: Úklid zasněženého města stojí miliony korun a zdaleka nekončí

21.01.2017 8:35

Opakované přívaly sněhu a současné vysoké mrazy komplikují i život v Mladé Boleslavi. Během ledna zde sněžilo již šestkrát a napadlo tak ke 30 centimetrům sněhu, který společnost Compag průběžně uklízí. Náklady za zimní údržbu v závěru loňského roku a v lednu tak podle náměstka primátora Jiřího Boušky dosáhnou zhruba pět milionů korun a zima zdaleka nekončí.

Mladá Boleslav: Úklid zasněženého města stojí miliony korun a zdaleka nekončí
Foto: mb-net.cz
Popisek: Hrad uprostřed města Mladá Boleslav

V lednu Compag uklidil přes 150 kilometrů silnic, dvojnásobný počet kilometrů chodníků a spolu s úklidem schodišť, parkovišť a veřejných prostranství to přesahuje více jak milion metrů čtverečných ošetřené plochy ve městě i příměstských částech.

Společnost Compag ošetřovala komunikace a další plochy jak svou technikou, tak za pomoci techniky dalších boleslavských firem. Při každém spadu a při následných zásazích se tak na úklidu města podílely čtyři sypače, osm traktorů, dva nakladače, čtyři multikáry, osm čtyřkolek a sedm malotraktorů - tato malá technika je opatřena radlicemi, košťaty a posypovými vozíky. Následně po pluhování sněhu se vždy ještě v dalších dnech po spadu na ošetření ploch (zmrazků, zbytků sněhu a zledovatělých míst) podílela veškerá malá technika a více jak 60 manuálních pracovníků, především k posypu inertem. Nejsložitější situací je vždy ošetření parkovišť, vzhledem k množství zaparkovaných vozidel. Technika ošetřující parkoviště (traktory, nakladače a multikáry) se musí na tyto plochy průběžně vracet , aby dočistila uvolněná místa.

V první polovině ledna bylo na zmírnění následků zimy použito k ošetření komunikací, chodníků, schodišť a veřejných prostranství více jak 400 tun soli a 70 tun inertního posypu.

Zima také nadělala mnoho škod v podobě děr a výmolů na silnicích. Vysoké mrazy dosud znemožňovaly začít s opravami. Až dnes, kdy to denní teploty již umožňují, začínají první opravy vymletých děr studenou směsí. Podle předpovědi by měly denní teploty v příštím týdnu dále stoupat a mohly by tak ve větší míře začít i opravy za pomoci metody silkot, které nelze provádět při příliš mrazivém počasí. Po nahřátí asfaltového povrchu se opravované místo rozruší, přidá se chybějící materiál, vše se promísí a zhutní. Tím dojde k dokonalému propojení a opravené místo získá původní vlastnosti vozovky.

Jak náměstek Bouška uvedl, v každém případě bude odstraňování následků zimy na mladoboleslavských komunikacích náročnější než v minulé zimě a protáhne se do jarních měsíců.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

22:28 Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

V nedávné době byly dokončeny dvě územní studie, které stanovují rozsah a způsob zástavby na plochác…