Primátor uvedl, že zmíněné změny na autobusovém nádraží jsou nutné a oprávněné, pouze jejich příprava a zajištění trvají déle, než se původně předpokládalo.
Na autobusovém nádraží se například připravuje instalace digitálních informačních tabulí s informacemi o odjezdech a příjezdech autobusů, které budou umístěny jak uvnitř čekárny, tak na vnější části objektu. Chystá se i instalace speciálních sítí, které mají zabránit znečišťování plochy nádraží a nástupišť od holubů. "Obnoví se dopravní značení, které je tam ve špatném stavu, opraví se lavičky, zajistí nějaká zeleň. Celý prostor se zkultivuje tak, aby byl hezkou vstupní bránou do města," řekl primátor Nwelati. Vysvětlil, že delší dobu trvalo stanovení jasných podmínek a schválení potřebných peněz a dokončení veřejných soutěží na jednotlivé zakázky. Podle primátora je reálné, že po nástupu teplejšího počasí budou tyto záměry dokončeny.
Druhý velký problém představuje neustálá přítomnost opilců a bezdomovců jak přímo v čekárně, tak na nástupištích. Nepomáhají to vyřešit ani opakované kontroly městské policie a asistentů Bezpečného města, protože problémové osoby se po kontrolách a vykázání z nádraží opět vrací na místo. Vedení města již dříve rozhodlo, že bude nutné zajistit pro autobusové nádraží bezpečnostní agenturu, která by zde podle předběžných plánů měl působit od 4 do 23 hodin každý den v počtu minimálně dvou lidí a v případě nutnosti se tento čas může i prodloužit. Problém je ovšem vyhovět zákonům a přitom vybrat agenturu nejen podle ceny, ale také skutečně kvalitní. Příprava a vysoutěžení takové zakázky v souladu se zákonem o veřejných zakázkách podle primátora potrvá ovšem třeba i několik měsíců. Proto bylo rozhodnuto o dočasném řešení do doby dokončení soutěže a výběru finální firmy. Dopravní podnik vybral bezpečnostní agenturu, která zde bude působit jen dočasně a začne pracovat již od začátku března.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV