V převážné většině případů nejsou odpovědi na tyto žádosti zpoplatňovány, magistrát si účtuje jen náklady na pořízení fotokopií nebo digitálních nosičů. Pouze výjimečně pak přistupuje ke zpoplatnění žádosti, a to v případě, že zodpovězení daného dotazu je časově i technicky náročné. V loňském roce magistrát obdržel 65 žádostí a jejich počet tak ve srovnání s rokem 2015 vzrostl o více než polovinu, oproti roku 2014 je pak dvojnásobný.
Na vyřizování žádostí se dle jejich zaměření podílejí různé odbory magistrátu, přičemž v některých případech se jimi díky rozsahu dané problematiky zabývají i dva či více odborů. Nejvíce, konkrétně 32 žádostí v loňském roce vyřídil odbor správních činností, následovaly odbor kancelář primátora a tajemníka s devíti a odbor rozvoje a dotací se sedmi žádostmi.
Informace jsou poskytovány již od roku 2000, kdy vešel v účinnost zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Od té doby obdržel magistrát již 693 žádostí, v průměru tedy 41 žádostí ročně. Nejvíce jich bylo podáno v letech 2005 (81) a 2006 (82), nejméně pak v roce 2010 (13). Všechny žádosti včetně odpovědí jsou přístupné na webových stránkách města www.mesto-most.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV