„Snahou města Hlučína bylo pomocí realizace projektu docílit bezpečného dopravního prostředí a eliminovat počet dopravních nehod, zejména těch, jejichž účastníky jsou chodci,“ řekla Lucie Barátová z odboru rozvoje Městského úřadu Hlučín.
Na dříve neřízené průsečné křižovatce silnic I/56 (Opavská, Ostravská), II/469 (Celní) a místní komunikace Opavská se zároveň s vybudováním světelné signalizace zrušily dva nevyhovující přechody pro chodce, a to mezi křižovatkami u restaurace Perla a přes ulici Celní. Nahradil je nový, světelně řízený přechod přes silnici I/56 (Opavská).
Nové semafory významně zlepšily podmínky pro bezpečný pohyb chodců včetně osob se sníženou schopností orientace a pohybu, neboť přechody jsou opatřeny signalizací pro nevidomé a veškeré přiléhající chodníky se rekonstruovaly na bezbariérové.
Signalizační zařízení na křižovatce u autobusového terminálu se také sladilo se světelně řízenou křižovatkou u Billy. Tím se podařilo zlepšit průjezdnost komunikací, snížit dopravní zatížení a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Světelné zařízení disponuje moderní technologií, v komunikaci jsou do asfaltu zařezané indukční smyčky, které ovládají spuštění semaforu v závislosti na zvýšeném provozu v dané křižovatce.
Součástí systému je rovněž videodetekce pomocí kamer. Pokud je tedy na křižovatce více aut, je déle spuštěná zelená vlna a provoz se výrazně zrychlí. „Projekt ´Semafory u autobusového nádraží Hlučín´ je spolufinancován Evropskou unií. Město Hlučín na něj získalo dotaci z Integrovaného regionálního programu ve výši 90 procent celkových způsobilých výdajů, tvořeného jak evropskými, tak národními zdroji“ doplnila Lucie Barátová. Přesná částka, kterou bude tvořit dotace, bude známá po vyúčtování projektu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV