Němčina se v Plzni představí netradičně

10. 11. 2014 7:34

Plzeň bude 13. listopadu patřit němčině, ale netradičně. Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, Rakouské velvyslanectví, Goethe-Institut a další partneři populárně-vzdělávací kampaně „šprechtíme“ přivážejí do města alternativní hudebníky, kteří každého přesvědčí o atraktivitě německého jazyka.

Němčina se v Plzni představí netradičně
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

„V Plzni němčinu představíme ve spojení s hudbou,“ říká koordinátorka projektu Marta Kirchgeßner Holomková. „Na předškoláky čeká například vystoupení populární německé písničkářky Martiny Schwarz, která dětem vysvětlí němčinu ne slovy, ale harmonikou,“ dodává Holomková.

Vrcholem dne se však stane hiphopový koncert legendární mnichovské formace EINSHOCH6. Devítičlenná kapela přijíždí do Plzně na speciální žádost Goethe-Institutu a přiváží s sebou svůj charakteristický hiphoperský styl, který se ovšem inspiruje u vážné hudby. Mnichovští hiphopeři vystoupí už od 14 hodin v kulturním domě Jas, a i když je koncert primárně zamýšlen pro žáky a studenty, může si jej přijít poslechnout úplně každý, a to bez placení vstupného.

Plzeňský Den s němčinou nabídne i klasičtější vzdělávací aktivity. Kromě hudebních vystoupení je na programu setkání učitelů němčiny s odborníky na vzdělávání rozhlasové stanice Deutsche Welle nebo veřejná přednáška jazykovědce dr. Merkelbacha k tématu mnohojazyčnosti v Evropě a v Asii.

„Na webu www.sprechtime.cz je v souvislosti s projektem připraven on-line kvíz zaměřený přímo na Plzeň,“ vysvětluje manažerka sociálních sítí Goethe-Institutu Denisa Šelelyová. Správné zodpovězení pětice otázek, které se týkají německých či rakouských reálií a jejich vztahu k Plzni, může soutěžícím zajistit víkend pro dvě osoby ve Vídni nebo jeden ze zajímavých dárkových balíčků.

Jazyková kampaň „šprechtíme“ vychází z předpokladu, že znalosti cizího jazyka jsou v pracovním světě klíčem k úspěchu. Dorozumět se se sousedy je přitom obzvláště důležité. Němčina, jež je mateřštinou téměř 90 milionů lidí v Evropské unii, tedy dvaceti procent všech občanů EU, se stává nejčastěji používaným mateřským jazykem v rámci Evropské unie. Cílem kampaně je popularizovat německý jazyk v České republice, podporovat jeho výuku na školách, informovat o možnostech, které znalost němčiny různým cílovým skupinám nabízí.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: plzen.eu

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Mladá Boleslav: Parkovací systém by mohl být uveden do provozu od dubna 2018

21:16 Mladá Boleslav: Parkovací systém by mohl být uveden do provozu od dubna 2018

Práce na vytvoření nového parkovacího systému pro celou Mladou Boleslav směřují pomalu k finální ver…