Ostrava: Naftové autobusy skončí do tří let

07.02.2017 7:32

Dopravní podnik Ostrava postupně modernizuje vozový park tak, aby v roce 2020 přestaly jezdit autobusy na naftu, které nejvíce zatěžují životní prostředí zplodinami. Nahradí je elektrobusy, autobusy na CNG a parciální trolejbusy, které mají baterii, takže mohou jezdit i mimo komunikace s trolejemi.

Ostrava: Naftové autobusy skončí do tří let
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Do modernizace vozového parku hodlá dopravní podnik Ostrava investovat do roku 2020 více než miliardu korun, přičemž až 85 procent pokryjí dotace z evropských fondů. „Za tuto částku nakoupíme klasické trolejbusy, parciální trolejbusy, elektrobusy a autobusy na CNG – stlačený zemní plyn. Vím, že posledně jmenované také vypouštějí do ovzduší zplodiny, avšak v menší míře než dieselové autobusy. Proto jsou považovány za nízkoemisní,“ potvrdil předseda představenstva DPO Daniel Morys. V roce 2020 by tak v DPO měly zcela skončit autobusy na naftu. Pár desítek těchto autobusů si dopravní podnik ponechá jako rezervu pro mimořádné situace. V současné době na linkách jezdí 183 autobusů s dieselovými motory.

"Snažíme se zlepšit ovzduší v Ostravě a jedním z důležitých kroků je ekologizace MHD. V rámci ekologizace dopravy používá ostravský dopravní podnik 105 autobusů na CNG. V současné době má dopravní podnik 71 % ekologických dopravních prostředků a do šesti let se dostane na 95% hranici. Přispějí k tomu nově pořizované tramvaje, elektrobusy a trolejbusy,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Za revoluční řešení považuje Daniel Morys parciální trolejbusy. Protože mají baterii, mohou jezdit i po silnicích, na kterých nejsou troleje. „Díky nim zefektivníme zpočátku dvě linky, počítáme však, že jich nakupíme deset až dvanáct,“ uvedl Morys. První dva elektrobusy s průběžným dobíjením budou v roce 2018 nasazeny na trasu vedoucí přes Svinov do Klimkovic. Do konce roku 2020 by jich v Ostravě mělo jezdit 40.

DPO zveřejnil také výsledky prosincového průzkumu veřejného mínění. 88 procent z osmi set oslovených respondentů doporučuje v Ostravě používat městskou hromadnou dopravu. Oslovení lidé pozitivně vnímali sloučení tarifních zón do jedné a možnost platby jízdného kartou. Jako plus také vidí uvádění informací na zastávkách a přímo ve vozech. 66 procent oslovených souhlasilo se záměrem postavit novou tramvajovou trať v Porubě. Respondenti negativně hodnotili bezpečnost a čistotu. „Vnímáme to. Proto zavádíme do našich vozů kamery a připravujeme další opatření ke zvýšení bezpečnosti. Čistota se průběžně zlepšuje. Také jsme zaznamenali stížnosti na větší počet přestupů. I tímto problémem se budeme zabývat,“ slíbil Daniel Morys. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

střelba na FF

Dobrý den, kdy bude ukončeno vyšetřování střelby na FF? Netrvá vyšetřování nějak dlouho? A druhá věc, co mě zajímá je, zda stát nějak odškodnil nebo odškodní rodiny obětí? Já netvrdím, že za to stát může, ale je to to nejmenší, co můžete udělat.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Uherské Hradiště: Výstava ukazuje nucené deportace a osudy lidí v sovětských lágrech

13:37 Uherské Hradiště: Výstava ukazuje nucené deportace a osudy lidí v sovětských lágrech

Až do 16. června je možné si na Mariánském náměstí v Uherském Hradišti prohlédnout putovní výstavu P…