Pardubice: Klienti jsou s magistrátem většinou spokojeni, ukázal výzkum

15.11.2014 18:16

Průzkum spokojenosti klientů pardubického magistrátu, který letos na jaře v rámci svého studia prováděli studenti Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice, ukázal, že klienti jsou s prací úřadu spokojeni. Přesto chce magistrát výsledky využít k dalšímu zlepšení svého servisu.

Pardubice: Klienti jsou s magistrátem většinou spokojeni, ukázal výzkum
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Marketingový průzkum prováděli studenti v dubnu a květnu na pěti pracovištích magistrátu. Oslovili na nich 262 respondentů s cílem zjistit, jak jsou občané spokojeni se službami úřadů města, tedy s tím jak své záležitosti vyřídili, jak rychle byli odbaveni, jaká byla úroveň znalostí a komunikace úředníků a podobně. Po vyhodnocení mohu říci, že většina dotazovaných odcházela z úřadů spokojena,“ řekla Kateřina Kantorová z Ústavu podnikové ekonomiky a managementu, Fakulty ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice, která toto marketingové šetření zaštiťovala.

Téměř polovinu (49 procent) respondentů oslovili studenti v budovách na náměstí Republiky, kde lidé žádají například o vydání osobních dokladů a ve Štrossově ulici, kde sídlí například stavební úřad a odbor životního prostředí. Další klienty „zpovídali“ v sídle registru vozidel v Černé za Bory, na živnostenském úřadě v Gorkého ulici, v budově U divadla a na Pernštýnském náměstí. Zhruba tři čtvrtiny dotázaných se v magistrátních budovách orientovaly bez problémů, pětina měla problém s vyhledáním příslušného pracoviště.

Většina klientů ale odcházela z navštívených úřadů spokojena. Téměř 80 procent vyřídilo svou záležitost při první návštěvě, 21 procent se jich muselo na úřad ve stejné záležitosti ještě vrátit. Drtivá většina respondentů (92 procent) nestrávila na úřadu více než 30 minut, 48 procent lidí bylo odbaveno do deseti minut. Přitom pouze 23 procent návštěvníků využila možnosti objednat se na úřad prostřednictvím internetu. Lidé také vesměs pozitivně vnímali i profesionalitu úředníků (94 procenta dotázaných) i jejich ochotu a komunikaci s klientem.

Z průzkumu také vyplynulo, že lidé se na úřady dopravují nejčastěji automobilem nebo městskou hromadnou dopravou. Jsou spokojeni s umístěním úřadů, uvítali by však více parkovacích míst a stojanů na kola.

„Jsem rád, že to pro nás celkově dopadlo pozitivně. Hodnotící zpráva přesto poukazuje i na jisté nedostatky. Některé jsme v době po sociologickém šetření už vyřešili, například orientační a navigační systém v budově ve Štrossově ulici. Patrné je také, že bychom se měli zlepšit v elektronické komunikaci s klienty, tedy zejména prostřednictvím internetových stránek a facebookového profilu,“ řekl tajemník magistrátu Michal Zitko. Průzkum totiž ukázal, že 57 procent dotazovaných si zjišťuje před cestou na úřad potřebné informace na internetu, tedy i na webu města.

Marketingový průzkum byl aktivitou Fakulty ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice, která jeho výsledky dala městu v minulých dnech k dispozici bezplatně. Probíhal bez toho, aby o něm byli úředníci či politici informováni předem, věděl o něm pouze tajemník magistrátu, kterého fakulta oslovila.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pardubice.eu

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…