„Je to podobný systém, jakým se před odlamováním zabezpečují zvětralé skály u Zbraslavi nebo mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Náklady na toto zabezpečení mostu budou dva až čtyři miliony korun. Podle odborníků, kteří most prohlédli, by k odpadávání dalších bloků nemělo docházet, ale nemůžeme riskovat,“ řekl primátor Pardubic Martin Charvát.
Město v současné době jedná se Správou železniční dopravní cesty a Ředitelstvím silnic a dálnic o úpravách provozu na železniční trati Praha – Česká Třebová i na rychlodráze. „Je třeba dohodnout termíny výluk jak na železničním koridoru, tak na silnici 1. třídy. Na mostě by práce mohly být prováděny postupně po patnácti až dvaceti metrech a provoz by tu tak mohl být na části komunikace zachován i za cenu toho, že doprava bude řízena kyvadlově,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Jiří Rozinek.
Definitivním řešením pro chátrající most bude až plánovaná rekonstrukce, kterou město v současné době připravuje. Ta by podle náměstka Rozinka mohla začít v roce 2019 a její součástí by mělo být i napojení Kyjevské ulice na rychlodráhu. Silně frekventovaný most, propojující centrum města mimo jiné s nemocnicí, byl postaven v roce 1964. „Jeho oprava a dostavba bude jednou z nejvýznamnějších dopravních staveb města, propojka na takzvanou rychlodráhu odlehčí dopravě v centru. Budeme se snažit získat na stavbu dotace, částečně počítáme i s využitím úvěru,“ řekl primátor Charvát.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV