Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží

15.11.2013 11:06

Město Pardubice připravuje novou podobu území před vlakovým nádražím. Výsledný projekt, který nabídne nejlepší dopravní řešení, by měl vzejít z návrhů čtyř architektonických kanceláří. Jejich ideovou představu o budoucí podobě tohoto prostoru si nyní můžete prohlédnout na mikrowebu města prednadrazi.pardubice.eu.

Pardubice představily čtyři možné podoby přednádraží
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Hejtman Martin Netolický v debatě s primátorkou mesta Pardubic Stěpánkou Fraňkovou na společném jednání

„Na projektu Přednádraží – brána do města pracuje radnice od roku 2010. Hned na začátku vznikly tři projekty. Dva ale byly příliš nákladné a třetí projekt při podrobném rozboru ukázal řadu chyb. Proto zastupitelé 7. května rozhodli o vypsání ideové soutěže formou soutěže o návrh, která kromě prostoru přednádraží řeší i doplnění funkce autobusového terminálu. Čtyři zpracované návrhy nám byly představené 6. listopadu,“ říká náměstek primátorky Michal Koláček.  

Všechny čtyři návrhy od kanceláří „Atelier 'AURUM' s.r.o. Pardubice“, „PRODIN a. s. + MIXAGE s. r. o.“, „Ateliér malých okružních křižovatek + ADAM PRVNÍ spol. s r.o. + Ing. Arch. Patrik Kotas“ a „HIGHWAY DESIGN, s.r.o. + Med Pavlík architekti“ nyní procházejí posouzením a je možné, že výsledkem bude kompilát z předložených projektů. Na další postup dohlíží Odbor hlavního architekta. „Jedná se o jednu z nejdůležitějších lokalit Pardubic, o vstupní bránu do města. Projekt proto nelze pojmout polovičatě a je zřejmé, že výsledná přestavba lokality se bude pohybovat ve stovkách milionů korun,“ vysvětluje hlavní architekta města Pavla Pannová.

Přednádraží je nejdůležitějším dopravním uzlem města i celého regionu. Kříží se zde vlaková, automobilová a autobusová (městská i dálková) doprava. Denně zde projde 20 tisíc lidí. Nově by zde mělo dojít k propojení městské a dálkové dopravy, k úpravě frekventované komunikace. Linkové i městské autobusy by měly před vlakovým nádražím pouze zastavovat, parkovat na delší dobu mají meziměstské vozy mimo toto území. Někteří architekti navrhují kruhové křižovatky a silnici s dvěma pruhy, jiní čtyřproudou komunikaci bez kruhových objezdů a  provoz řízený inteligentním dopravním systémem (světelně řízené křižovatky). Cílem ale zůstává, aby pěší, cyklisté a MHD byli privilegovanější, než auta. Město zároveň již odmítá původně navrhovanou komunikaci za lihovarem. Některé návrhy pracují s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla, odkud se lidé na vlak těžko dostávají. Navrhovanou variantou je i městská lanovka, reálný je ale spíš podchod. Spojení sídliště a nádraží připravuje Správa železniční dopravní cesty, která kromě podchodu zatím zvažuje i lávku. „Uvažujeme o možnosti zřízení podzemního parkoviště pod lihovarem, odkud by se lidé dostali snadno k nádraží. Vyřešil by se tak problém, jak dostat pěší přes hlavní komunikaci na stranu k lihovaru, tedy směrem do Polabin. Je to jedno z úskalí projektu," dodává Pannová. Předložené návrhy město posoudí i pomocí počítačové simulace dopravy.

Město již na projekt získalo dotaci z takzvaných švýcarských fondů a s příslušné ministerstvo přislíbilo, že by peníze mohly být použité i na novou podobu projektu. Vedení města ale zvažuje také možnost získat prostředky z operačního programu pro roky 2014 až 2020.

Miroslav Janovský
tiskový úsek   

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pardubickykraj.cz

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: Souhrnnou rozpočtovou rezervu města posílí 231 milionů korun

10:29 Hradec Králové: Souhrnnou rozpočtovou rezervu města posílí 231 milionů korun

Z loňského finančního vypořádání rozpočtu města má Hradec Králové přebytek volných zdrojů více než 2…