Proto si město objednalo odborný posudek, ze kterého vyplývá, že projektantem zvolené řešení je zcela v souladu s příslušnou normou (ČSN 73 6110), přičemž tento posudek prokázal, že realizované řešení je dokonce na ještě vyšší než požadované bezpečnostní úrovni.
Současně se jeden z občanů pozastavoval nad tím, že jsou na tomto místě pro přecházení realizovány naváděcí prvky pro nevidomé jako na přechodu, což podle něj může znamenat pro nevidomého nebezpečí střetu s vozidlem. Ani tato námitka však není oprávněná, protože naváděcí prvky na přechodu a na místě pro přecházení se od sebe hmatově odlišují, takže nevidomý dokáže bezpečně rozlišit, zda se nachází na přechodu nebo na místě pro přecházení.
Při této příležitosti bychom se rádi obecně vyjádřili k problematice přechodů a jejich postupnému nahrazování místy pro přecházení, protože stále ještě dostáváme od občanů požadavky, aby byly na různých místech ve městě z důvodu údajného zvýšení bezpečnosti přecházejících zřízeny klasické přechody s tzv. „zebrou“. Tato rovnice však už dávno neplatí, protože v současném provozu jsou to právě takto označené přechody, na kterých dochází k největšímu množství střetů chodců s vozidly. Právě proto byly výše citovanou normou stanoveny přesné podmínky, za kterých lze na pozemních komunikacích přechody zřizovat a tam, kde tyto podmínky naplněny nejsou, doporučují dopravní experti místo přechodů zřizovat právě „jen“ již zmiňovaná místa pro přecházení.
Do vyhodnocení dopravního průzkumu v Hradišťské ulici lze nahlédnout zde.
S vyjádřením dopravního experta k problematice přechodů je možné se seznámit zde.
autor: PV