Plzeň představí manuály, jak naložit s vizuálním smogem

26.08.2020 8:38 | Zprávy

Útvar koncepce a rozvoje města Plzně představí ve středu 26. srpna od 17 hodin v Klempírně v DEPO2015 manuály, jak nakládat s vizuálním smogem na území západočeské metropole. Město připravilo Manuál označování provozoven a Manuál reklamy ve veřejném prostoru. Zájemci, kteří se nemohou akce osobně zúčastnit, mohou sledovat online stream na Facebooku Plzeň.eu. Akce je přístupná široké veřejnosti bez nutnosti registrace.

Plzeň představí manuály, jak naložit s vizuálním smogem
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

„Jsem ráda, že příprava manuálů dospěla do zdárného konce a nyní můžeme jak zástupcům organizací, tak široké veřejnosti představit dokumenty, které by měly upravovat umisťování reklamy ve veřejném prostoru. Velmi si vážím i navázané spolupráce Útvaru koncepce a rozvoje s iniciativou Vizuální smog. Přesto, že dokumenty nejsou závazné, tak doufám, že se jimi budou řídit nejen městské organizace, ale i vlastníci soukromých objektů,“ uvedla Irena Vostracká, ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.

V úvodu setkání představí realizátoři manuálů, jaký byl průběh příprav, vznik a finální výstup. Následovat bude panelová diskuze, ve které za město vystoupí Jana Komišová, vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu, Karel Zoch, vedoucí odboru památkové péče či za Správu veřejného statku města Plzně Lucie Jůzová. Dalšími řečníky budou Václav Cinádr za spolek Pěstuj prostor a Adrian Jansa za grafické studio Marathon, které zpracovalo grafický design manuálů. Na závěr proběhne moderovaná diskuze s diváky a bude nastíněna implementace těchto dokumentů do praxe.

„Postup a směr, kterým se ubírají plány města Plzně v boji proti vizuálnímu smogu, vidím jako reálné a jsem rád, že se podařilo tyto manuály vytvořit. První, kdo musí jít příkladem v potírání přebujelé reklamy, je právě město, které je jedním z největších inzerentů a zároveň také příjemcem zisku z pronájmu reklamních ploch,“ uvedl Jaroslav Holler z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.

Představení manuálů navazuje na konferenci, která na dané téma proběhla v listopadu loňského roku. Potkali se zde zástupci odborníků na reklamu, grafických a reklamních studií, zástupci zadavatelů reklamy i představitelé vedení města a politické reprezentace. Téma oslovilo i širokou veřejnost, která v sále měla také velké zastoupení.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Zajímá mě, co si přeje ODS?

Protože vy na jednu stranu tvrdíte, že: ,,Zdá se, že si voliči nepřejí další federalizaci EU, bezbřehou migraci a ničení konkurenceschopnosti a životní úrovně radikální zelenou ideologií vtělenou do Green Dealu. To je nadějná zpráva." Jak ale vysvětlíte vaše spojení s Lidovci a TOPkou? Nemyslíte, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká Lípa: Město má vlastní technické služby

11:33 Česká Lípa: Město má vlastní technické služby

Českolipští zastupitelé schválili na svém červnovém jednání založení společnosti Technické služby mě…