Ústí nad Labem: Dobudování obratiště a točny je úspěšně ukončeno

24.12.2015 20:31

Dobudování obratiště a točny pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem je úspěšně ukončeno.

Ústí nad Labem: Dobudování obratiště a točny je úspěšně ukončeno
Foto: mag-ul.cz
Popisek: Letecký pohled na město Ústí nad Labem

„V první fázi projektu šlo o vybudování nového obratiště „Panská“ v centru města v oblasti ulic Masarykova, Revoluční, Panská, Špitálské náměstí. Druhou částí této aktivity byla kompletní rekonstrukce konečné a točny Mírová na Severní Terase. Nové obratiště v centru města svou polohou umožní vytvořit samostatně fungující systém, sloužící např. v případě výpadku elektrické energie v ostatních oblastech města, při provozních událostech s vlivem na provoz trolejbusové dopravy, při živelných pohromách (povodně) apod. Dalším přínosem vybudování obratiště „Panská“ a rekonstrukce konečné a točny Mírová, může být v budoucnu realizace změn v trasování trolejbusových linek MHD“, představil projekt ing. Milan Šlejtr, náměstek výkonného ředitele pro dopravu.

„Oficiální název projektu je IPRM Mobilita (Integrovaný plán rozvoje města), dílčí projekt má název: Dobudování obratiště a točny. Jeho registrační číslo je CZ.1.09/1.1.00/76.01321 a byl realizován v období květen 2015 – listopad 2015. Na základě otevřeného výběrového řízení získala tuto zakázku společnost STRABAG Rail a.s., a zde jsou náklady: Celkem tato akce stála 23 799 184,56 Kč, projekt byl dotován Regionálním operačním programem ve výši 16 805 939,47 Kč, Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. investoval ze svého rozpočtu částku 6 993 245,09 Kč“.

Obratiště v centru umožní větší variabilnost trolejbusové dopravy

Ing. Jiří Randák, provozně technický náměstek výkonného ředitele Dopravního podniku města Ústí nad Labem, doplnil několik čísel a dat.

Ing. Libor Turek, Ph.D., výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s., dokončení této poměrně náročné investiční akce okomentoval slovy: “Cílem projektu je zkvalitnit služby poskytované Dopravním podnikem města Ústí nad Labem, a.s. a zvýšit tak atraktivitu městské hromadné dopravy. Projekt umožní za použití relativně jednoduchého a finančně nenáročného řešení efektivněji využívat stávající trakční síť a rozšíří možnosti přizpůsobit vedení linek potřebám obyvatel. Jedním ze specifických cílů projektu je rovněž připravit trakční síť ve městě na řešení mimořádných situací, což současné vedení trakční sítě neumožňovalo. Díky vybudování obratiště v centru města dojde k větší variabilnosti trolejbusové dopravy jak pro trvalý stav, tak pro výjimečné události, případně havárie. Oprava trolejbusového vedení na smyčce Mírová má za účel navýšení kapacity proti současnému stavu a tvorbu obousměrné provozní variability“.

Partnerem projektu je Statutární město Ústí nad Labem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústí nad Labem: Cyklobus z Labské stezky bude jezdit i tento rok

19:06 Ústí nad Labem: Cyklobus z Labské stezky bude jezdit i tento rok

Využijte možnost bezplatné přepravy z Labské stezky přes Klíši a Bukov na Severní Terasu.