Ústí nad Labem: Nové zkušenosti z testování bezpilotních aut

23.02.2018 19:47

S testováním autonomních autobusů se v Berlíně seznámili náměstek ústecké primátorky Pavel Dufek a ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček.

Ústí nad Labem: Nové zkušenosti z testování bezpilotních aut
Foto: mag-ul.cz
Popisek: Letecký pohled na město Ústí nad Labem

Navštívili dvě lokality, kde se vyvíjejí a testují autonomní autobusy. Cílem návštěvy bylo získat informace o zkušenostech z testování, způsobu financování a možnostech spolupráce.

Jednání se za berlínskou stranu zúčastnili Maximilian Power a Frank Hunsicker z inovačního centra pro mobilitu InnoZ a Stéphane Beaudouin ze společnosti Navya, která vyvíjí a testuje autonomní minibusy.

„Návštěva otevírá nové možnosti pro mezinárodní spolupráci pro UJEP, ČVUT i další školy působící v regionu. Vize clusteru od Prahy či Mladé Boleslavi až po Berlín, který by společně řešil otázky chytrých technologií pro dopravu a město, má evidentně svou relevanci,“ říká ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček.

„Pokud se podaří vyřešit legislativní a administrativní otázky, město Ústí nad Labem by mohlo být prvním v ČR, kde autonomní autobus bude jezdit. To vytvoří nejenom prostor pro seznámení se veřejnosti s technologiemi, ale i pro výzkum a tvorbu expertízy na ústecké univerzitě a lákání nových firem do regionu,“ říká náměstek primátorky Pavel Dufek.

Město Berlín se připravuje na nástup chytré mobility, která umožní lidem pružné využívání různých typů dopravy a služeb včetně autonomních aut, autobusů, a sdílení aut i kol. Z toho důvodu vznikl v Berlíně Campus EUREF, kde InnoZ ve spolupráci s EasyMile testují autonomní autobus. V kampusu, který je zároveň bývalým brownfieldem, vzniká experimentální čtvrť budoucnosti, kde se podobné a příbuzné technologie vyvíjí a testují. Druhou lokalitou, kde testování probíhá, je Campus Charité. Jde o kampus fakultní nemocnice, kde se testuje autobus firmy Navya. V obou případech jde o limitované nasazení se sníženou rychlostí (cca 10-15 km/hodina) a operátorem na palubě, který může v případě problémů zasáhnout.

Nasazení v reálném provozu limituje zejména legislativa a schvalovací procedury, které se v každé zemi liší. Z toho důvodu by měla vzniknout společná homologační komise, která by rozšiřování autonomní mobility urychlila. V Berlíně se očekává napojení na veřejný prostor v průběhu podzimu (spojení Campus EUREF a nádraží SuedKreuz).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

boj s dezinformacemi

Dobrý den, proč se podle vás šíří dezinformace? Není to náhodou proto, že vy politici špatně komunikujete? Ostatně na špatnou komunikaci této vlády poukazují mnozí. A jak přesně s nimi chcete bojovat? Budete odsuzovat všechny názory, které se neslučují s těmi vašemi? To totiž teď děláte. A ještě je...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cheb: Projekt „Pomáháme školám k úspěchu“

22:28 Cheb: Projekt „Pomáháme školám k úspěchu“

Město Cheb tento školský projekt finančně podpoří.