Rada města Zlína, která má zvýhodnění krátkodobého parkování ve svém programovém prohlášení, schválila upravené sazby parkování na zasedání 23. září. Celá změna přinese zvýhodnění krátkodobého parkování v centru města, čímž dojde k rychlejšímu uvolnění parkovacích ploch. V budoucnosti pak přibydou ulice se zpoplatněným parkováním, jako je náměstí T. G. M., ulice Hradská nebo třída T. Bati. Řidiči parkující do 30 a 60 minut budou mít výhodnější tarif, naopak za dlouhodobější stání si připlatí. „Cílem je, aby si lidé mohli ve městě vyřídit potřebné záležitosti a následně uvolnili místo dalším. Nechceme, aby v centru stála auta déle než je nezbytně nutné, navíc do MHD dává město zhruba 140 milionů za rok jako kompenzaci veřejné služby,“ vysvětlil radní přes dopravu Michal Čížek.
S úpravou parkovného souvisí i navádění aut na volná místa pomocí navigačních tabulí, kde budou nabíhat informace o kapacitě parkovišť a současně navedou auta na dosud volná místa. Následně budou všechna městská parkoviště osazena závorovým systémem. „Jde o přípravu nového závorového a navigačního systému. Chceme v praxi vyzkoušet, jaký bude mít nový ceník parkovného dopad na obrátkovost aut na parkovištích, v ulicích města a případný dopad na vytížení MHD,“ řekl Michal Čížek.
Město plánuje vystavit záchytná parkoviště na okraji krajského města, která mohou pomoci vyklidit centrum od aut, a tím i ulevit obyvatelům. Jedná se o tzv. systém park and ride, který prakticky znamená, že lidé mohou svá vozidla ponechat bezplatně nebo za minimální cenu na těchto parkovištích a dál mohou cestovat MHD, vlakem nebo na kole. V současnosti jsou zvažovány tři lokace: Příluky, Vršava a Malenovice, přičemž první dvě jsou již v přípravné fázi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV